اجرای جشنواره نوروزی "قرن جدید، قرن امید" در کهن شهر تاریخی قزوین

محمود محمودی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت:جشنواره نوروزی”قرن جدید، قرن امید” نوروز ۱۴۰۱ در کهن شهر مینودری قزوین برگزار می شود. به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمود محمودی در این باره اظهار کرد: برنامه های نوروزی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با محوریت امید آفرینی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، علاوه بر مناطق مرکزی شهر، […]

محمود محمودی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت:جشنواره نوروزی”قرن جدید، قرن امید” نوروز ۱۴۰۱ در کهن شهر مینودری قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمود محمودی در این باره اظهار کرد: برنامه های نوروزی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با محوریت امید آفرینی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، علاوه بر مناطق مرکزی شهر، نواحی کم برخوردار و منفصل شهری را نیز در برگرفته است و برنامه های ویژه ای نیز در استیج بزرگ مجموعه سعدالسلطنه برای شهروندان برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد:«ایجاد نشاط اجتماعی»، «تقویت روحیه ی جمعی و شادی آفرینی»، «معرفی بیشتر موقعیت قزوین بعنوان شهر دارالمومنین، شهر چهار انبیاء و کهن دیار تاریخ صفوی ، شهر مفاخر ، پایتخت خوشنویسی ایران» را می توان از جمله اهداف مهم برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

اجرای استیج جُنگ عصرگاهی در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه

محمودی اضافه کرد:اجرای استیج جنگ عصرگاهی در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه از جمله برنامه های مفرح فرهنگی جشنواره نوروزی است  که در آن برنامه های شاد و عیدانه توسط هنرمندان برای شهروندان اجرا می شود.

این مقام مسئول بیان کرد:استیج این جُنگ عصرگاهی در حیاط بهشتیان و رادیو گردشگری نیز در حیاط شترخوان از دوم الی نهم فروردین ماه در قالب برنامه های متنوع فرهنگی، برنامه های جُنگی کوتاه و اجراهای خیابانی ویژه میهمانان نوروزی به اجرا خواهند پرداخت.

«کاروان نوروزی شهر شاد – قرن امید »در سطح محلات کم برخوردار 

وی خاطرنشان کرد:اجرای برنامه شاد نوروزی توسط مینی بوس سیار از دوم تا هشتم فروردین ماه ۱۴۰۱ برای کودکان و نوجوانان در سطح محلات کم برخوردار و نواحی منفصل شهری از دیگر برنامه های نوروزی سازمان است.

 حرکت “کاروان حاجی فیروز و عمو نوروزها” با سه چرخه در سطح شهر قزوین 

محمودی افزود:به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ و برگزاری پنجمین جشنواره نوروزی در قزوین، کاروان حاجی فیروز و عمو نوروز با هدف حفظ و احیای سنت دیرینه نوروز، ایجاد نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در سطح شهر قزوین به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد:”کاروان حاجی فیروز و عمو نوروز” از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ با سه چرخه و همراه با ساز و دُهل در کهن شهر قزوین به اجرای برنامه های شاد پرداخته و نوید آمدن بهار به مردم می دهند.

برگزاری پویش عکاسی «شکوه شکوفه ها» در کهن شهر مینودری قزوین

محمودی در ادامه گفت:پویش عکاسی از شکوفه های خوشرنگ بادام و پسته قزوین با عنوان «شکوه شکوفه ها» از دیگر برنامه های سازمان در کهن شهر مینودری قزوین است، شهروندان هنرمند و علاقمند به عکاسی می توانند با شکوفه های بادام و پسته عکس سلفی بگیرند و به دایرکت صفحه  fev_qazvin @ ارسال کنند.

وی خاطرنشان ساخت”اهدای هدایای بهاری و نوروزی به کودکان و نوجوانان در برنامه های نوروزی و همچنین حضور سیلور من های صفوی با لباس های دوره صفویه به منظور ایجاد فضای نوستالژیک دوران قدیم قزوین در سطح شهر نسبت به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی در خاتمه  گفت: از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در نوروز ۱۴۰۱ می توان به  تولید محتوا در قالب کلیپ، نماهنگ، پخش زنده  و … برای فضای مجازی در راستای معرفی مکان های مذهبی،ابنیه های تاریخی،جاذبه های دیدنی و گردشگری با هدف شناساندن فرهنگ،رسوم،لهجه ها،گویش ها و سنت های در حال فراموشی کهن شهر قزوین به شهروندان و گردشگران اشاره کرد.

منبع خبر