اجرای طرح قرعه‌کشی بازیافت در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از برگزاری قرعه‌کشی بزرگ بازیافت ویژه عموم شهروندان ساکن در منطقه ۱۵ خبر داد.

اجرای طرح قرعه‌کشی بازیافت در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از برگزاری قرعه‌کشی بزرگ بازیافت ویژه عموم شهروندان ساکن در منطقه ۱۵ خبر داد.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بر توسعه فرهنگ تفکیک از مبدأ به عنوان یکی از ارکان اساسی مدیریت پسماند، به طور ویژه تأکید دارد و به همین دلیل برنامه‌های متعددی برای جلب مشارکت بیشتر مردم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح قرعه‌کشی بازیافت، شهروندان ضمن دریافت آموزش‌های کاربردی و محتوای مفید در زمینه مدیریت بهینه پسماندها و دریافت کارت قرعه‌کشی، می‌توانند با مراجعه به ایستگاه‌های بازیافت و تحویل پسماندهای خشک، به ازای هر کیلوگرم مواد بازیافتی یک امتیاز قرعه‌کشی دریافت کنند و جزو برندگان این رویداد باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان هدف از اجرای این رویداد را تقویت ارتباط شهروندان با ایستگاه‌های بازیافت عنوان کرد و افزود: کارکرد ایستگاه‌های بازیافت محدود به دریافت پسماند خشک نیست و سازمان همواره برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی را در ایستگاه‌ها برای شهروندان برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های جذاب و مؤثر، ضمن بهبود فرآیند تفکیک از مبدأ، ارتباط لازم با شهروندان را برای ارائه خوراک آموزشی و فرهنگی فراهم کنیم.

ساکتی اضافه کرد: این قرعه‌کشی به صورت پایلوت در سه ایستگاه بازیافت شامل ایستگاه مسجد علی، ایستگاه شهید رجایی و ایستگاه اریسون در منطقه ۱۵ شهرداری برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند تا بیست‌وششم بهمن‌ماه همراه با تحویل پسماندهای خشک خانگی، کارت‌های قرعه‌کشی را هم تحویل ایستگاه بازیافت دهند تا در قرعه‌کشی بزرگ این دوره شرکت داده شوند.

وی با اشاره به رویکردهای متنوع سازمان در فرآیند آموزش، گفت: در تلاش هستیم خدمات آموزشی را در اشکال متنوع و در مناطق گوناگون شهری توسعه دهیم و همه شهروندان با هر نوع شیوه همکاری اعم از مراجعه به ایستگاه‌ها یا تحویل پسماند به ناوگان درب منازل، بتوانند اصول و روش‌های صحیح مدیریت پسماند را به درستی بیاموزند.

کد محتوا ۴۴۳۱۳