اجرای پویش سراسری سلام بر حسین(ع)

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای احیای سنت های اصیل فرهنگی عاشورایی پویش سراسری سلام بر حسین را در قالب احیای سنت سلام بر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پس از نوشیدن آب گوارا را برگزار می کند. ایمان کرد، مدیر فرهنگی هنری منطقه یک و رئیس فرهنگسرای ملل درباره این برنامه گفت: غالب سنت های […]

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای احیای سنت های اصیل فرهنگی عاشورایی پویش سراسری سلام بر حسین را در قالب احیای سنت سلام بر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پس از نوشیدن آب گوارا را برگزار می کند.

ایمان کرد، مدیر فرهنگی هنری منطقه یک و رئیس فرهنگسرای ملل درباره این برنامه گفت: غالب سنت های اصیل عاشورایی، بر گرفته از سیره و کلام ائمه و معصومین علیهم السلام بوده است و از همین رو در طول چهارده قرن گذشته با وجود تمام کینه و عداوت های دشمنان این فرهنگ ها به مانند احکام اسلامی زنده و پویا و اثرگذار مانده است و عینی ترین شاهد مثال آن اقامه عزای سیدالشهدا علیه السلام است که نخست بار توسط حضرت زینب و حضرت زین العابدین علیهما السلام برپا شد و تداوم یافت.

کرد افزود: سنت عرض سلام به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از رسومی است که از ائمه علیهم السلام باقی مانده و آن بزرگواران بر آن سفارش فرموده اند و همانند زیارت عاشورا، ولی در مقیاس اندک خود، اسرار آن بر بسیاری از عرفا و علمای دینی هویدا شده است.

رئیس فرهنگسرای ملل درباره جزئیات این پویش گفت: این برنامه هر ساله توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود و حضور چهره های نونهال و خردسال جدید در این برنامه نوید بخش نسل های پی در پی است که با شوق به حضرت امام حسین(ع) تربیت می یابند و رشد می کنند.

هر یک از والدین و اعضای خانواده، مدارس و مهدها و سایر مراکز فرهنگی هنری می توانند ویدئوی از اجرای این سنت حسنه، یعنی نوشیدن آب یا شربت و سپس عرض سلام و ادب به محضر حضرت امام حسین(ع) از کودکان و نوجوانان کمتر از ۱۳ سال را تهیه و از طریق فضای مجازی به یکی از مراکز فرهنگی هنری و فرهنگسراهای شهر تهران یا شماره ۰۹۹۳۴۳۵۱۳۸۷ از طریق پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی ارسال نمایند.

به تمام افرادی که در این برنامه شرکت کنند هدایایی به عنوان یادگار برنامه و به تعدادی از ویدئوهای ارسالی با کیفیت و جذاب، جوایزی تعلق خواهد گرفت.

مهلت شرکت در این برنامه تا پایان ماه صفر، مصادف با ۵ مهر ماه خواهد بود و مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۱۸۳۷ تماس حاصل نمایند.

منبع خبر