احتمال ورود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان سال

چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران از احتمال ورود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران تا پایان امسال خبر داد. مهدی چمران امروز پیش از آغاز نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه مشترک میان خودروسازان و برخی نمایندگان مجلس […]

چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران از احتمال ورود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران تا پایان امسال خبر داد.

مهدی چمران امروز پیش از آغاز نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه مشترک میان خودروسازان و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: خودروسازان اعلام آمادگی خود را برای ساخت اتوبوس اعلام کرده اند و موضوعی که در این جلسه نیز مورد بحث قرار گرفت این بود که خودروسازان مشکلی برای ساخت اتوبوس ندارند؛ اما باید با آن‌ها برای ساخت اتوبوس‌ها قرارداد منعقد شود.

از ۱۲ سال قبل تاامروز ساخت اتوبوس برای شرکت واحد متوقف شده است
چمران با بیان اینکه متاسفانه حدود ۱۲ سال است که هیچ اتوبوسی توسط شرکت‌های خودروسازی ساخته نشده است، افزود: پس از اینکه اتوبوس برای شهر تهران ساخته نشده خودروسازان کارگاه‌هایی که خط تولید اتوبوس داشتند را برای سایر تولیدات اختصاص دادند و در واقع از ۱۲ سال پیش ساخت اتوبوس متوقف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در این جلسه خودروسازان اعلام کردند که ظرف مدت ۱۴ ماه می‌توانند اتوبوس بسازند و در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند، افزود: خودروسازان باید برای ساخت اتوبوس قرارداد منعقد شده داشته باشند تا نسبت به ساخت اتوبوس‌ها اقدام کنند.

ورود واگن‌های جدید به شبکه مترو یک سال و نیم زمان می برد
وی افزود: برای ورود واگن‌های جدید مترو نیز حدود یک سال و نیم زمان لازم است. باید بتوانیم در بخش مترو و اتوبوس اقدامات موثری را جهت رفاه حال شهروندان تهرانی انجام دهیم. البته حدود یک ماه پیش یعنی تا پایان شهریور ماه ۵۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه حمل و نقل عمومی تهران شد، اما این تعداد کافی نیست.

چمران با اشاره به برگزاری نمایشگاه حمل و نقل در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب گفت: در این نمایشگاه حضور پیدا کردم و از نزدیک اتوبوس‌هایی که شرایط خوبی هم داشتند را دیدیم و احتمال می‌دهیم تا پایان سال حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود. البته در این رابطه توافقی با شرکت‌های خودروساز نشده که آن‌ها قول این تعداد را بدهند، اما شرایط حاکی از این است که احتمال دارد تا پایان سال حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود.

وی با بیان اینکه هزینه احداث هر دستگاه اتوبوس چهار میلیارد تومان است، افزود: وزیر کشور طی روزهای گذشته از نمایشگاه حمل و نقل در محل شهر آفتاب بازدید کردند و در آنجا به فضای فراهم شده در نمایشگاه اشاره داشتند به گونه‌ای که عنوان شد جای آبرومندانه‌ای جهت برگزاری نمایشگاه ایجاد شده و ضمن اینکه با توسعه فضای نمایشگاهی موافق هستند و آمادگی برگزاری نمایشگاه کتاب را در سال آینده برای این مکان اعلام می‌کنیم.

چمران تاکید کرد: وزیر کشور توجه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل عمومی شهرها به ویژه تهران دارند. اگرچه در بودجه سالیانه برای موضوع اتوبوس منابعی پیش بینی نشده بود؛ اما وزیر کشور خارج از بودجه اقداماتی را در این حوزه انجام دادند.

منبع خبر