احداث خانه تخصصی مادر و کودک با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در سده لنجان

شهردار سده لنجان گفت: شهرداری سده لنجان با رویکرد تامین فضای مورد علاقه کودکان برای تفریح، آموزش و مشارکت‌پذیری در مسیر احداث خانه تخصصی مادر و کودک گام برداشت و این پروژه پس از انجام اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی با اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به مرحله اجرا رسید. به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور […]

شهردار سده لنجان گفت: شهرداری سده لنجان با رویکرد تامین فضای مورد علاقه کودکان برای تفریح، آموزش و مشارکت‌پذیری در مسیر احداث خانه تخصصی مادر و کودک گام برداشت و این پروژه پس از انجام اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی با اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به مرحله اجرا رسید.

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه انلاین” و به نقل از خبرنگار ایمنا، حمید شهبازی یکی از سیاست‌های مدیریت شهری را تحقق آرزوهای کودکان با توسعه زیرساخت‌های لازم دانست و اظهار کرد: مدیریت شهری سده لنجان در دوره ششم به دنبال برآورده کردن آمال و آرزوهای کودکان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند امروز و فردای این شهر بوده است.
وی افزود: شهرداری سده لنجان با رویکرد تأمین فضای مورد علاقه کودکان برای تفریح، آموزش و مشارکت‌پذیری در مسیر احداث خانه تخصصی مادر و کودک گام برداشت و این پروژه پس از انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی با استفاده از ظرفیت اساتید علوم تربیتی و مشاوره خانواده با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به مرحله اجرا رسید.

شهردار سده لنجان تصریح کرد: یکی از وظایف شهرداری‌ها ایجاد مکان‌هایی است که با استفاده از ظرفیت آن‌ها بتوان مشارکت و تعامل بهتر شهروندان با شهرداری را رقم زد، خانه تخصصی مادر و کودک از مکان‌هایی به‌شمار می‌آید که زمینه‌ساز تحقق این مهم با ارائه آموزش‌های مختلف است.

شهبازی ادامه داد: برخلاف مهد کودک که تنها کودک در آن حضور دارد در خانه تخصصی مادر و کودک، کودک در کنار مادر خود و در فضایی صمیمی آموزش‌های لازم را می‌بیند و کلاس‌های آموزشی همچون دوره‌های ارتباط درست با کودک در راستای رشد و تربیت مناسب کودکان در ابعاد فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای داشتن شهر دوستدار کودک نیازمند تقویت بدنه ساختاری هستیم، خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌های بین‌المللی برای انتخاب شهرهای دوستدار کودک، وجود فضاهای بازی و تفریحی شهر از فاکتورهای مهم به شمار می‌آید، چراکه این فضاها با وسایل بازی تعاملی تجهیز می‌شود و این مهم منجر به رشد خلاقیت و تخلیه هیجانات کودکان خواهد شد.

شهردار سده لنجان با بیان اینکه شهرداری در کنار مباحث حقوق شهروندی، حقوق کودکان شهر را نیز در اولویت قرار داده است، تاکید کرد: مدیریت شهری سده به دنبال آن است تا برای پیوستن به شبکه شهرهای دوستدار کودک معیارها و زیرساخت‌های لازم را در شهر فراهم کند.

شهبازی ابراز امیدواری کرد: با تأسیس مکان‌های فرهنگی همچون خانه تخصصی مادر و کودک و پارک‌های محله‌ای و دیگر پروژه‌های عمرانی، بتوانیم ضمن ایجاد فضایی مناسب در راستای ارتقای روحیه شهروندان، زمینه مشارکت بیش از پیش همشهریان با مجموعه مدیریت شهری فراهم شود.