اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل پسماند رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تلاش‌های انجام شده به منظور رفع مشکلات پسماند رشت گفت: یکصد میلیارد تومان اعتبار دولتی به منظور رفع مشکل پسماند سراوان اختصاص پیدا کرده است. محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در سی و هشتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با قدردانی از حضور […]

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تلاش‌های انجام شده به منظور رفع مشکلات پسماند رشت گفت: یکصد میلیارد تومان اعتبار دولتی به منظور رفع مشکل پسماند سراوان اختصاص پیدا کرده است.

محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در سی و هشتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با قدردانی از حضور اصحاب رسانه در جلسات شورا اظهار کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی ما بین مردم و مسؤولین هستند.

وی به یکصدوسومین سالگرد شهادت دکتر ابراهیم حشمت از جمله یاران نهضت جنگل اشاره کرد و گفت: در تاریخ پر فراز و نشیب شهر رشت همواره شاهد حضور چهره‌هایی بودیم که هر کدامشان به تنهایی برای عمری پر افتخار و سربلندی کفایت می‌کنند و دکتر ابراهیم حشمت نیز یکی از این چهره‌های ماندگار است و در این راستا طی مراسمی که عصر امروز بر سر مزار این مجاهد عالیقدر در محله چله خانه رشت برگزار شد، یاد و خاطره این شهید نهضت جنگل گرامی داشته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر تصریح کرد: نیروهای پر تلاش هلال احمر همواره در راستای حفظ جان همنوعان خود، فداکارانه در زمان وقوع حوادث و اتفاقاتی همچون سیل، زلزله و غیره حضوری چشمگیر دارند و بدون چشمداشت به خدمت و نجات انسان‌ها می‌پردازند.

کارگرنیا به حضور شهردار رشت در جلسه امروز شورا اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری چندین مرحله از شهردار رشت برای حضور و ارائه گزارش در شورا دعوت شد، اما هر مرحله وی به واسطه حضور در جلساتی از حضور امتناع کرده بود.

رفع دغدغه‌های رانندگان نیسان شاغل در شهرداری رشت
وی با بیان اینکه تعدادی از رانندگان نیسان که طی چند سال اخیر با شهرداری همکاری می‌کردند دغدغه‌هایی دارند، افزود: این رانندگان زحمتکش سال‌ها در شهرداری خدمت کرده‌اند و حالا به واسطه مباحثی که مطرح شده است برایشان دغدغه‌هایی ایجاد شده که انتظار داریم در اسرع وقت این مشکلات برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اختصاص اعتبار دولتی با هدف رفع مشکل پسماند سراوان بیان کرد: یکصد میلیارد تومان اعتبار دولتی به منظور رفع مشکل پسماند سراوان به این مهم اختصاص پیدا کرده که مباحثی از جمله زه‌کشی، ایجاد چاه‌های خروج گاز و غیره را بهمراه دارد.

تبدیل سراوان به منطقه گردشگری
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به سرازیری زباله‌ها در سراوان طی ۳۷ سال اخیر اظهار کرد: مردم سراوان سال‌ها در برابر این اقدام و آلودگی‌ها و مشکلات متعاقب آن سکوت کردند اما اخیرا ساکنین سراوان نسبت به این مشکل واکنش نشان دادند و تقاضای رفع معضل سراوان را از مسؤولین داشتند.

علیرضا تاج شهرستانی با بیان اینکه قصد تجزیه و تحلیل اقدام مردم سراوان را ندارم، افزود: پس از تجمع مردم سراوان، شاهد اختصاص اعتبارات خوبی برای رفع مشکل سراوان هستیم و نباید رفتارهایی انجام دهیم که وحدت میان جامعه شکسته شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های عباسی استاندار گیلان پیرامون رفع مشکل سراوان تصریح کرد: انتظار می‌رفت به واسطه رفع دغدغه‌های مردم سراوان، امتیازاتی به ساکنین این بخش از شهر داده می‌شد، اما برخی گویا آمار و اطلاعات ناصحیح به استاندار دادند و گفتند اگر استاندار بیاید با وی برخورد می‌کنیم که این واقعیت ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه از مردم سراوان به واسطه صبوری و حفظ آرامش تشکر می‌کنم، افزود: بنده این اطمینان را می‌دهم که چنانچه مشکل زباله سراوان برطرف شود، این بخش از رشت به یک منطقه گردشگری تبدیل شود.

کاهش مداوم اضافه کاری پرسنل شهرداری رشت
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تبریک هفته هلال احمر اظهار کرد: برادر شهیدم بابک نوری هریس نیز جزو نیروهای داوطلب هلال احمر بود.

مهدی نوری هریس با مخاطب قرار دادن شهردار رشت افزود: از روزی که علوی را به عنوان شهردار رشت انتخاب کرده‌ایم، دائما شاهد کاهش حقوق و مزایای پرسنل شهرداری رشت هستیم و این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که مردم دغدغه‌های معیشتی دارند.

وی با بیان اینکه شهردار رشت به جای کاهش اضافه کاری پرسنل زحمتکش شهرداری رشت، اضافه کار مدیران شهرداری که هیچ گاه در محیط کاری‌شان حضور ندارند را حذف کند، تصریح کرد: مدیران شهرداری رشت برای خدمت بیشتر تلاش کنند و شهردار رشت نیز به نحوه عملکرد مدیران شهرداری رشت نظارت داشته باشد.

نوری هریس با تاکید به اینکه شهردار رشت بابت اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی زمان‌بندی اعلام کند، افزود: شورای ششم رشت برای کار آمده و شهردار رشت نیز به واسطه اعتماد نمایندگان مردم در این جایگاه انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت قیر روز به روز در حال افزایش است، گفت: از شهردار رشت تقاضا دارم تا مدیرانش را توجیه کند تا در زمان انجام پروژه‌ها و انجام آسفالت تعصب داشته باشند و اقدامات بی‌کیفیت انجام ندهند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه کارشناسان شهرداری رشت در حوزه عمران و شهرسازی باید آموزش ببینند، افزود: از شهردار رشت تقاضا دارم برای رفع مشکلات تلاش کند و حتی اگر نیاز دارد به بنده به عنوان عضو شورا تماس بگیرد تا رفع مشکل کنیم.

نوری هریس با انتقاد از وضعیت المان‌ها و زیباسازی شهر رشت بیان کرد: شهردار رشت تعهد داده بود که یار دوازدهم شورا باشد و ان شاالله در آینده به گونه‌ای عمل نشود که فقط حرف بدون عمل زده باشیم.

راه اندازی پویش شهر پاک، شهروند همراه 
شهردار رشت نیز با حضور در جلسه امروز شورای رشت با اشاره به اینکه در ابتدای شروع فعالیت در جایگاه شهردار با بحران‌هایی مواجه بودیم، اظهار کرد: برخی از احکام قضایی، دغدغه‌های پرسنل و غیره از جمله مشکلاتی بود که با آن مواجه شدیم و به لطف الهی، سال ۱۴۰۰ سال مالی خوبی برای شهرداری رشت بود.

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه روزهای آخر سال گذشته را بدون بدهی به پرسنل شهرداری رشت پشت سر گذاشتیم، افزود: شهرداری رشت با برنامه‌ای منسجم وارد سال ۱۴۰۱ شد و پروژه رینگ ۹۰ متری طی دو هفته آینده وارد فاز جدیدی می‌شود.

وی با اشاره به دریافت سهم زمین‌های شهرداری رشت از مسکن مهر بیان کرد: اگر سازمانی قصد کار مشترک دارد باید تحت لوای مدیریت شهری وارد عمل شود و هر اختلاف سلیقه‌ای بین شورا و شهرداری رشت، هیچ ارتباطی به دیگر دستگاه‌ها ندارد.

شهردار رشت با اشاره به اینکه در برخی از پروژه‌های کلان مقیاس رشت، نیز برنامه ریزی‌هایی انجام شده است، افزود: لوله‌گذاری جاده تهران پس از چند ماه کلنجار رفتن، در دست انجام است.

علوی به قول سازمان راهداری گیلان اشاره کرد و گفت: قرار بود پیمانکار راهداری پروژه‌ای در رشت را اجرایی کند اما این پیمانکار بدون هماهنگی به اجرای پروژه‌ای در یکی از روستاها مشغول شده است.

وی با اشاره به وضعیت پروژه سعدی به سرگل بیان کرد: در انجام تمامی پروژه‌های رشت، تعدادی از افراد همواره در تلاشند تا به شهر هزینه تحمیل کنند و ما قصد داریم تا هزینه‌ها را به حداقل برسانیم.

شهردار رشت به تصویب یکصد میلیارد تومان بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: برخی از پروژه‌ها را به مناطق واگذاری کرده‌ایم و تعریض پل پستک نیز در دستور کار قرار دارد.

علوی با بیان اینکه در حوزه پسماند کارشناسان شهرداری رشت در تلاشند، تصریح کرد: طرح مطالعاتی در گذشته در حوزه پسماند انجام شد و بارها این موضوع را بررسی کردیم و در نهایت با دستور وزیر ابلاغ اعتبار انجام شد و در تلاشیم با کاهش فرآیند مناقصه، به اجرای پروژه سرعت ببخشیم و در حال حاضر برخی از شهرداری‌های استان برای ارائه خدمات لجستیکی به کمک شهرداری رشت آمده‌اند.

وی به راه‌اندازی پویشی تحت عنوان شهر پاک، شهروندان همراه رقم خورده است، گفت: با این اقدام، نتایج خوبی در حوزه پسماند رقم می‌خورد و برای راه اندازی خط سه کارخانه کودآلی نیز برنامه ریزی‌ها انجام شده است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه با توجه به پرداختی‌های انجام شده، باید اقدامات احداث زباله سوز نیز آغاز شود، بیان کرد: شن پاشی، آهک ریزی و غیره از جمله اقداماتی است که به منظور رفع مشکلات زباله سراوان در این بخش از شهر در دست انجام است.

علوی با بیان اینکه تمام کارهای اداری، صفی و ستادی توسط نیروهای شهرداری در دست انجام است، افزود: تمامی پرداخت‌ها در فروردین ماه به پرسنل شهرداری رشت علی الحساب بوده و در سال جاری میانگین پرداخت اضافه کار را ۱۲۰ ساعت قرار داده‌ایم و این به معنای کاهش اضافه کار نیست.

منبع خبر