اختصاص ۲ درصد هزینه سفر تاکسی های اینترنتی به شهرداری بجنورد

دو درصد هزینه سفرهای انجام شده توسط تاکسی های اینترنتی و هوشمند در بجنورد به حساب شهرداری مرکز استان واریز می شود. هفتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد، امروز در محل سالن جلسات این مجموعه برگزار شد که یکی از موضوعات تصمیم گرفته شده در آن، الحاقیه قرارداد تاکسی های هوشمند بود. شهرداری بجنورد […]

دو درصد هزینه سفرهای انجام شده توسط تاکسی های اینترنتی و هوشمند در بجنورد به حساب شهرداری مرکز استان واریز می شود.
هفتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد، امروز در محل سالن جلسات این مجموعه برگزار شد که یکی از موضوعات تصمیم گرفته شده در آن، الحاقیه قرارداد تاکسی های هوشمند بود.
شهرداری بجنورد پیرو نامه اتحادیه تاکسی رانی های شهری کشور در خصوص درخواست شرکت های مسافربر اینترنتی مبنی بر ارائه برخی خدمات از شهرداری های محل فعالیت، درخواست اختصاص ۲ درصد از هزینه سفرهای انجام شده توسط این شرکت ها را کرده بود.
این موضوع توسط اربابی رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی در صحن شورای شهر بجنورد مطرح شد و ارائه خدمات به این مجموعه ها و وصول ۲ درصد از هزینه هر سفر به صورت ماهیانه به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید تا شهرداری نسبت به انعقاد این الحاقیه اقدام کند.
پس از رای گیری در این خصوص، اعظم السادات افشین فر یکی از اعضای شورای شهر نسبت به عدم نصب علائم و نشانه های شرکت های تاکسیرانی اینترنتی برروی خودروها انتقاد کرد و گفت: باید رویه ای اتفاق بیفتد که تاکسی های اینترنتی و هوشمند، دارای علامت و نشانه باشند تا مسافران به ویژه زنانی که قصد سوار شدن به آن ها را دارند، با خیالی آسوده تر و در امنیتی بیشتر از آن ها استفاده کنند.
مصطفی دلیریان نیز بر این موضوع تاکید کرد و افزود: نباید تاکسی های اینترنتی کاملا بدون هیچ علامت و نشانی در شهر تردد کنند و دلهره برای بانوان ایجاد کنند. باید تصمیمی در این خصوص گرفته شود.
پس از این سخنان بود که مقرر شد کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی، این موضوع را بررسی کرده و درصورت رأی آوری، به صحن ارجاع دهد.
منبع خبر