ارجائی: رکورد تحقق بودجه درآمدهای عمومی شهرداری مشهد شکسته شد

شهردار مشهد گفت: با تلاش‌های انجام شده، سال گذشته صددرصد درآمدهای عمومی بودجه شهرداری این کلان‌شهر محقق و رکورد تحقق درآمدهای عمومی شکسته شد که این موضوع در نوع خود بی‌نظیر است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی امروز _یکشنبه، بیست‌ودوم شهریورماه_ در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: پرسیدن […]

شهردار مشهد گفت: با تلاش‌های انجام شده، سال گذشته صددرصد درآمدهای عمومی بودجه شهرداری این کلان‌شهر محقق و رکورد تحقق درآمدهای عمومی شکسته شد که این موضوع در نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی امروز _یکشنبه، بیست‌ودوم شهریورماه_ در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: پرسیدن حق رسانه است و پاسخ دادن وظیفه خادم در نظام جمهوری اسلامی است، بر همین اساس طی این مدت در پنج یا شش رسانه استان حضور پیدا کردیم و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودیم.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده، سال گذشته صددرصد درآمدهای عمومی بودجه شهرداری این کلان‌شهر محقق و رکورد تحقق درآمدهای عمومی شکسته شد که این موضوع در نوع خود بی‌نظیر است، افزود: بودجه محقق شده شهرداری را پانزدهم مهرماه و یک ماه پس از انتصاب من به عنوان شهردار، با تحقق ۲۱ درصد تحویل گرفتیم، اما موفق شدیم بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پیش‌بینی شده دوره قبل را وصول کنیم، این در حالی بود که معاونت اقتصادی را با وضعیت نامناسبی تحویل گرفتیم و عدد و رقم تحقق بودجه در این معاونت قابل ملاحظه نبود.

شهردار مشهد با اشاره به تحقق درآمدهای عمومی بودجه، تصریح کرد: بودجه درآمدهای عمومی در سال گذشته بیش از صددرصد محقق شد که یک رکورد بود، این در حالی است که بودجه درآمدهای شهرداری به‌طور معمول در سال اول تغییر دوره مدیریت شهری به خاطر جابه‌جایی مدیران محقق نمی‌شد.

سیاست شهرداری اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است

وی با بیان اینکه از روز اول سیاست ما اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بود، اظهار کرد: وقتی کارگاه نیمه‌تمام باقی می‌ماند اشکالات زیادی ایجاد می‌شود که نخستین مورد بلاتکلیفی نیروهای انسانی است، زیرا پیمانکار نمی‌تواند کارگر را بدون دستمزد وادار به فعالیت کند و دومین نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر به یک پروژه عمرانی پول تزریق نشود، زمان اجرای آن طولانی می‌شود و مردم دچار مشکل می‌شوند.

ارجائی اضافه کرد: یکی از «مگاپروژه‌های» این دوره توسط یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اعلام شد و باعث شد زمینی را که قرار بود هر مترمربع را ۴۰۰ هزار تومان خریداری کنیم، پس از انجام مصاحبه به ازای هر مترمربع متری ۸۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد که امیدواریم بتوانیم واحد مسکونی مناسبی برای بازآفرینی نقاط حاشیه شهر در قسمت شرق شهر ایجاد کنیم.

شهردار مشهد با اشاره به وضعیت خط سه قطار شهری اضافه کرد: در حوزه مترو سعی می‌کنیم فاز یک خط سه را با کمک دولت به بهره‌برداری برسانیم که اتفاق بزرگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سیاست این دوره اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود، اظهار کرد: وقتی کارگاه نیمه‌تمام باقی می‌ماند چند اشکال ایجاد می‌کند، ایراد بلاتکلیفی نیروهای انسانی و زمان اجرای طولانی از جمله آن است.

هزار اتوبوس تا پایان دوره ششم مدیریت شهری وارد ناوگان اتوبوسرانی مشهد می‌شود

ارجائی اظهار کرد: اتوبوس جذاب‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی برای شهروندان این کلان‌شهر مشهد است، لذا وقتی وارد شهرداری شدیم، حدود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل گرفتیم.

وی ادامه داد: در دوره قبل نیز طبق گزارشی که مدیر مربوطه ارائه داده بود، ۱۸۳ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شده است، برای تکمیل ناوگان عمومی ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم که در این دوره در سه مرحله به ترتیب ۸۳، ۲۷ و ۳۳ دستگاه محقق شده است و امیدواریم در پایان دوره این عدد را به هزار برسانیم.

شهردار مشهد اضافه کرد: عمر ناوگان اتوبوسرانی مشهد بالا است و هر تعداد اضافه می‌شود تعداد دیگری از آن کم می‌شود که توافق‌نامه تأمین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس اتفاقی مناسبی بود.

وی در خصوص اتوبوس‌های برقی ادامه داد: تعدادی اتوبوس برقی نیز در سطح شهر در حال آزمایش است که امیدواریم این آزمایش را با موفقیت سپری کند و اگر از این اتوبوس‌ها بازخورد مثبت بگیریم با این اتوبوس‌های شرکت‌های داخلی وارد مذاکره می‌شویم، تحویل نخستین اتوبوس‌ها پس از عقد قرارداد بین پنج تا شش ماه زمان می‌برد، همچنین ۳۰ دستگاه میدل‌باس به مشهد رسید و در خطوط مورد بهره‌بردای قرار گرفت.

شهرداری مسئول کمیته خدمات شهری ستاد خدمات سفر استان است

رجایی افزود: ستاد مدیریت خدمات سفر در هر استان به ریاست استانداران استان‌ها تشکیل می‌شود و در این ستاد مدیریت کمیته خدمات شهری با شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی اسکان در ستاد خدمات سفر به میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است، اظهار کرد: استاندار خراسان رضوی از شهرداری درخواست کرد تا به کمیته اسکان نیز کمک کنیم، این در حالی است که در عید نوروز امسال نیز به ستاد اسکان در خصوص اسکان اضطراری کمک کردیم و در حال حاضر نیز فعالیت داریم؛ البته شهرداری مشهد در کنار مسئولیت کمیته خدمات شهری در کمیته حمل‌ونقل ستاد سفر استان نیز عضویت دارد.

شهردار مشهد با اشاره به تدارک اماکن مورد نیاز جهت اسکان زائران در دهه پایانی صفر خاطرنشان کرد: در همین راستا ۶۰۰ هزار نفر شب‌خواب ظرفیت اسکان فراهم شده است که سهم شهرداری مشهد از این میزان ۱۰ درصد و حدود ۶۰ هزار اسکان اضطراری است.

وی گفت: در حال حاضر ظرفیت در کمپ غدیر هشت هزار نفر است و سعی می‌کنیم آن را به ۱۴ هزار نفر برسانیم که باید خدماتی مانند نانوایی، سوپرمارکت و سایر ملزومات از جمله تعداد سرویس‌های بهداشتی را نیز افزایش دهیم.

ارجائی افزود: هر چند اگر ۶۰۰ هزار ظرفیت فراهم کنیم اما باز هم این میزان برای حجم زائری که به مشهد خواهد آمد، کم است که با توجه به این موضوع شعار هر خانه یک زائرسرا را مطرح کردیم و از رسانه‌ها می‌خواهم این مسئله را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه کنترل قیمت اماکن اقامتی نیز معتقد هستیم رسانه‌ها می‌توانند کمک زیادی داشته باشند، گفت: در مجموع خط قرمزی برای کمک به دولت در خصوص ساماندهی زائران نداریم و در حوزه جابه‌جایی مسافر برون شهری نیز اگر شرکت‌های حمل‌ونقلی بخواهند، اتوبوس‌ها را وارد سیستم حمل‌ونقل بین شهری می‌کنیم.

سایر شهرها برای تأمین سرویس بهداشتی سیار برای زائران همکاری کنند

شهردار مشهد ادامه داد: تعداد قابل ملاحظه‌ای سرویس بهداشتی سیار خریداری شده است و برای دهه آخر صفر از دولت ۱۳۰۰ چشمه دیگر درخواست کردیم تا به صورت امانی در اختیار شهرداری مشهد قرار دهند که استاندار خراسان رضوی نیز موافقت کرده است و از شهرداری‌های سایر استان‌ها درخواست داریم برای تأمین سرویس بهداشتی سیار برای زائران با ما همکاری کنند.

وی در خصوص توسعه فضای سبز در مشهد، گفت: اگر مطمئن شویم که برای آبیاری فضای سبز از آب شرب استفاده نمی‌شود، مشکلی برای توسعه فضای سبز نداریم.

منبع خبر