ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه‌های عمرانی تهران، زمینه‌ساز توسعه پایدار

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: هدف از ارزیابی اثرات محیط زیستی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، اجرای آنها به صورت پایدار و سازگار با محیط زیست و ارائه خدمات بهتر به شهروندان است. حلیا سادات حسینی در هفتمین جلسه کمیته فنی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۱ با اشاره به […]

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: هدف از ارزیابی اثرات محیط زیستی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، اجرای آنها به صورت پایدار و سازگار با محیط زیست و ارائه خدمات بهتر به شهروندان است.

حلیا سادات حسینی در هفتمین جلسه کمیته فنی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح های عمرانی می تواند زمینه ساز توسعه باشد، گفت: بی شک تمامی پروژه‌ها و طرح ها با رویکرد خدمات رسانی بهتر به شهروندان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه ذینفعان طرح های عمرانی، شهروندان تهران هستند، تعادل بخشی میان اهداف بلند مدت توسعه و ضرورت برخورداری از خدمات بهتر شهری را مورد تاکید قرار داد.

حسینی ادامه داد: با توجه به تاکید شهردار تهران بر موضوع بررسی و ارزیابی پیامدهای احتمالی اجرای پروژه ها و تنظیم یک مکانسیم اجرایی مناسب، واقعی و قابل اجرا برای آن ها، مساله ارزیابی محیط زیستی بسیار حائز اهمیت بوده به طوریکه همواره تاکید شورای اسلامی شهر تهران بر ارائه مطالعات توجیه محیط زیستی هر پروژه قبل از تصویب آن است و در این راستا تلاش خواهیم کرد تا با در نظر گرفتن حفظ و صیانت از محیط زیست در بررسی و  مطالعات پروژه‌های عمرانی نتایج به دست آمده منشاء اثر خیر برای شهر تهران باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارزیابی یکی از روش های مقبول برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار است و
امید است تا با مشارکت همه بخش‌ها و متخصصان و فرهیختگان کمیته فنی (غربالگری) به اهدافمان در نیل به شهر پایدار و هوشمند برسیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، در هفتمین جلسه کمیته فنی (غربالگری) تعداد ۱۱ عنوان طرح و پروژه بررسی شد.

منبع خبر