از افتتاح ورزشگاه آیلین ملکیان تا افتتاح خیابان آیت الله طاهری

در ادامه برنامه های افتتاحیه های هفتگی پروژه های عمرانی خدماتی شهرداری اصفهان با شعار اصفهان در مسیر امید، چهار پروژه عمرانی و خدماتی منطقه پنج شهرداری اصفهان با هزینه ‌ای بالغ بر ۴۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

از افتتاح ورزشگاه آیلین ملکیان تا افتتاح خیابان آیت الله طاهری

در ادامه برنامه های افتتاحیه های هفتگی پروژه های عمرانی خدماتی شهرداری اصفهان با شعار اصفهان در مسیر امید، چهار پروژه عمرانی و خدماتی منطقه پنج شهرداری اصفهان با هزینه ‌ای بالغ بر ۴۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مجموعه ورزشی آیلین ملکیان (با رویکرد مادر و کودک) یکی از پروژه‌ های بهره‌ برداری شده در برنامه افتتاحیه امروز بود، این مجموعه در زمینی به مساحت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع با زیر بنای دو هزار و ۱۰۰ مترمربع بنا شده که هزینه اجرایی آن ۳۵ میلیارد ریال و هزینه آزادسازی آن ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

*تعریض پل شهید ستاری

تعریض پل شهید ستاری نیز از دیگر پروژه‌ های منطقه پنج است؛ این پروژه با هدف کاهش بار ترافیکی در رینگ سوم با صرف هزینه ‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال انجام شده است. با افزایش عرض پل شهید ستاری، تردد وسایل نقلیه از دو لاین به سه لاین تغییر می‌کند. این پل به طول ۶۰۰ متر و عرض ۱۴.۸ متر است که سه متر به عرض آن اضافه شده است.

فاز نخست خیابان آیت الله طاهری (حدفاصل خیابان شهدای صفه تا خیابان بهداری لشگر) و ساختمان پست برق در قالب مشارکت با ارتش به طول ۸۰۰ متر با عرض ۶۰ تا ۷۰ متر و عرض ترافیکی ۴۵ متر از دیگر پروژه‌ های منطقه ۵ است. هزینه اجرای فاز نخست خیابان آیت الله طاهری هزینه اجرایی ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

امروز همچنین آئین بهره ‌برداری از احداث باند شمالی بلوار نظام سپاهان شهر و تعریض باند جنوبی و ساماندهی پارکینگ‌ها کلینیک شهدا برگزار شد؛ این خیابان حدفاصل بلوار بهمن تا بلوار قائم است که آزادسازی آن در توافق با فرماندهی سپاه پاسداران انجام شد. مشخصات این پروژه دو باند ۱۱ متر، رفیوژ میانی چهار متر، رفیوژ کناری ۱.۵ متر، پیاده رو در دو طرف و عرض پیاده رو دو متر در دو طرف است.

*رعایت عدالت جنسیتی و عدالت فضایی از افتخارات این دوره مدیریت شهری

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهراصفهان در این مراسم با بیان اینکه نامگذاری ورزشگاه به نام خانم آیلین ملکیان از چند جنبه حائز اهمیت است، اظهار کرد: این کار نشان می دهد اصفهان شهری زیست پذیر برای همه ادیان بوده و همه در کنار یکدیگر هستیم. 

فریده روشن تصریح کرد: برای اولین بار با همت همکارانم در شورای اسلامی شهر تصمیم بر این گرفته شد که نامگذاری ها تنها برای افرادی که از میان ما رفته اند نباشد و این نامگذاری برای افرادی که همچنان در قید حیات هستند هم صورت بگیرد.  

وی ادامه داد: کمتر در نامگذاری ها بانوان مورد توجه قرار گرفته اند، خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری علاوه بر اینکه مرکز توانمندسازی بانوان به نام بانو امامی نام گرفت، ورزشگاه مادر و کودک منطقه ۵ نیز به نام خانم آیلین ملکیان نامگذاری شد.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: هر جایی که فرصت به بانوان داده شود آنها می توانند بدرخشند و خودشان را به عنوان یکی از افتخارآفرینان کشور ایران معرفی کنند. 

وی اضافه کرد: سرکار خانم آیلین ملکیان در رشته بسکتبال، یکتا جمالی در رشته وزنه برداری، فرزانه فصیحی در رشته دوومیدانی، گلنوش سبقت الهی در رشته تیراندازی و رومینا سالک در رشته اسکیت از جمله افتخارآفرینان بانوی ورزشکار اصفهانی هستند که نشان داده اند می توانند برای اصفهان افتخارآفرین باشند. 

روشن تاکید کرد: برای رعایت عدالت جنسیتی و عدالت فضایی مراکز متعددی در بخش های فرهنگی و ورزشی ایجاد شده که از افتخارات این دوره مدیریت شهری است. 

وی افزود: امیدوارم این مسیر امید در آینده نیز تداوم داشته باشد و تلاش هایی که در زمینه های مختلف برای تمام جنسیت های جامعه صورت گرفته ادامه داشته باشد و در آینده نیز شاهد اتفاقات خوبی در این مسیر باشیم.

*۸۰ پروژه بزرگ و کوچک در منطقه ۵ آماده افتتاح و بهره برداری است

 

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان نیز در این آیین، اظهار کرد: در جای جای بسکتبال اصفهان و کشور هر زمان بحث بانوان مطرح میشد نام خانم ملکیان زبانزد خاص و عام بود و خوشبختانه این افتخار را داریم که این بانوی توانمند و ورزشکار در منطقه ۵ شهرداری اصفهان سکونت دارد.

رضایی با اشاره به پروژه های عمرانی منطقه ۵ شهرداری اصفهان، تصریح کرد: این ورزشگاه در راستای رویکرد شهر دوستدار کودک ساخته شده است. سیاست های کلان علاوه بر پرداختن به ورزش نوجوانان اینگونه ایجاب می کرده که توجه خاصی به مادران نیز داشته باشد تا در کنار فرزندان خودشان نیز به ورزش بپردازد. 

وی با اشاره به پروژه تعریض پل شهید ستاری در منطقه ۵، اضافه کرد: این پروژه در چند ماه گذشته مورد بهره برداری قرار گفته اما هنوز برای ان افتتاح رسمی صورت نگرفته بود، پل شهید ستاری در مسیر رینگ سوم ترافیکی شهر اصفهان قرار دارد، عرض این رینگ در تمام نقاط ۱۱ متر است اما در محدوده این پل عرض کمتری داشت که باعث مشکلات ترافیکی شده بود در این راستا دو لاین پل به سه لاین افزایش یافت، با تعریض پل شهید ستاری معضل رینگ سوم به لحاظ ترافیک صبحگاهی و شامگاهی در این نقطه با هزینه ‌ای بالغ بر حدود ۸ میلیارد تومان برطرف شد.

*افتتاح فاز نخست خیابان آیت الله طاهری

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: فاز نخست خیابان آیت الله طاهری(کمکی ارتش)بالاتر از سه راه حکیم نظامی با هزینه آزادسازی ۲۸۰ میلیارد تومان و هزینه اجرایی ۵ میلیارد تومان در تعاملات گسترده با ارتش مورد بهره برداری قرار گرفت.  

وی در ادامه با اشاره پارکینگ توحید، افزود: این پارکینگ در حال احداث است، اینکه گفته می شود پارکینگ توحید با هزینه هنگفتی در حال احداث است قابلیت دفاع دارد، بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان گزینه های اولویت دار احداث پارکینگ در همین نقطه فعلی بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اقدامات انجام گرفته طی سال های اخیر ۸۰ پروژه بزرگ و کوچک در منطقه ۵ آماده افتتاح و بهره برداری است و لازم است یک افتتاحیه دیگر نیز در تیرماه برگزار شود.   

*ورزشگاه آیلین ملکیان دارای ویژگی های خاصی است

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: هر میزان ایجاد سالن ها و اماکن ورزشی بیشتر در دستور کار قرار داده شود قدمی در راستای سلامت شهروندان انجام شده است.

حبیب الله ناظریان با بیان اینکه ورزشگاه خانم ملکیان نسبت به اماکن ورزشی دیگر اصفهان دارای ویژگی های خاصی است، تصریح کرد: این ورزشگاه به صورت تخصصی برای ورزش، بازی و تفریح هدفمند و علمی کودکان ساخته شده است، ساختار این ورزشگاه برای کودک ساخته شده و کودکان می توانند بازی های فکری، برنامه های جسمی حرکتی و برنامه های هدفمند را در آن انجام دهند و دارای امکانات ویژه مادران و کودکان است.

وی با بیان اینکه این ورزشگاه پایگاه ویژه ای برای استعدادیابی قهرمانان در آینده می شود، اضافه کرد: سرانه ورزشی اصفهان هر چند کافی نیست اما روز به روز در حال افزایش است، یکی از اتفاقات خوب رخ داده تعامل شهرداری با آموزش و پرورش است تا از حیاط مدارس برای ورزش شهروندان و محلات استفاده شود، این کار مراحل پایانی خود را طی می کند.

کد محتوا ۳۴۳۰۳

برچسب ها