استاندار بوشهر: منابع دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت

استاندار بوشهر گفت: با سه برابر شدن منابع دهیاری‌ها و شهرداری‌های این استان درسال جاری میزان اعتبار تخصیص یافته به این بخش از ۲ هزار میلیارد تومان در سال گذشته به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.  احمد محمدی زاده روز جمعه به مناسبت ۱۵ مهرماه روز روستا در جمع دهیاران و بخشداران استان […]

استاندار بوشهر گفت: با سه برابر شدن منابع دهیاری‌ها و شهرداری‌های این استان درسال جاری میزان اعتبار تخصیص یافته به این بخش از ۲ هزار میلیارد تومان در سال گذشته به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

 احمد محمدی زاده روز جمعه به مناسبت ۱۵ مهرماه روز روستا در جمع دهیاران و بخشداران استان بوشهر افزود: این میزان افزایش اعتبار منابع دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در راستای ایجاد عدالت در بین استان‌های کشور و با هدف ایجاد تحولات چشمگیر اقتصادی و عمرانی در این استان است.

وی بیان کرد: امروز حرکت جمعی استان در شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و فرماندارها در حوزه روستا و عشایر ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی در روستاها است که با منابع مناسب و قابل توجه ریالی اختصاص یافته انتظار می‌رود این سیاست بدرستی اجرایی شود.

محمدی زاده ادامه داد: امروز روستاهای استان بوشهر از زیرساخت‌های کافی و لازم برای کارآفرینی برخوردار هستند اما آن چیزی که باعث می‌شود روستائیان به سمت شهرها مهاجرت کنند نبود اشتغال  پایدار در روستاها است که باید با ایجاد اشتغال پایدار مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها شد.

وی اظهار کرد: براین اساس به دهیاران دستور داده شده که برنامه اجرایی خود را با نگاه کارآفرینی تهیه و به تائید بخشداران و فرمانداران برسانند تا براساس برنامه های ارائه شده منابع تخصیص یابد.

استاندار بوشهر گفت: تلاش می شود با تزریق به موقع منابع و اعتبارات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها همه شهرها و روستاهای این استان به کارگاهی برای انجام اقدامی عمرانی و کارآفرینی تبدیل شود.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی وضعیت روستاها نسبت به قبل انقلاب متحول شده است به نحوی که امروز روستاها از همه زیرساخت‌های آب، برق، گاز، مدرسه، بهداشت و راه برخوردارند.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی و افزایش بهره وری دهیاران افزود: مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان با استفاده از استادان برجسته کشوری و استانی در حوزه های مختف تخصصی نوین علوم مهندسی و اقتصادی صاحب فکر و ایده هستند.

وی تاکید کرد: این واحد علمی به منظور ارتقای دانش تخصصی دهیاران به عنوان متولی برگزاری دوره‌های آموزشی به طور جدی وارد عمل شده و انتظار می رود همه دهیاران، فرمانداران و بخشداران با این مجموعه علمی همکاری داشته باشند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه جبهه حق و باطل همواره وجود داشته است ادامه داد: امروز نماد جبهه باطل استکبار جهانی، آمریکا، اسرائیل غاصب و معاندان نظام، منافقین و نماد جبهه حق، در عصر کنونی جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران است.

وی با بیان اینکه در ۴۴ سال گذشته، با وجود انواع توطئه‌ها در جبهه باطل، دشمنان ایران اسلامی نابود شدند و جبهه حق نظام جمهوری اسلامی ایران پیروز شد و ماندگار ماند گفت: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم جبهه باطل رفتنی است و جبهه حق ماندنی و لازم است اتحاد و همدلی در جامعه تقویت تا اهداف دشمنان ناکام بماند.

وی با بیان اینکه در سطوح مختلف در استان بوشهر وحدت وجود دارد گفت: عزم اساسی و عامل موفقیت جامعه وحدت و مجاهدت در راه خدا است که زمینه تحقق استقلال اقتصادی جامعه و شکست جنگ اقتصادی دشمن محقق می‌شود.

منبع خبر