استفاده از شیوه‌های نوین علمی برای تغذیه مناسب گیاهی

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز بر استفاده از شیوه‌های نوین علمی در تغذیه گیاهی برای بهبود وضعیت کیفی فضاهای سبز شهری تاکید کرد. اکبر امجدی با ذکر این خبر گفت: با توجه به رشد و توسعه روزافزون روش‌های علمی در مباحث مربوط به کشاورزی و فضای سبز، استفاده از تکنولوژی‌های روز […]

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز بر استفاده از شیوه‌های نوین علمی در تغذیه گیاهی برای بهبود وضعیت کیفی فضاهای سبز شهری تاکید کرد.

اکبر امجدی با ذکر این خبر گفت: با توجه به رشد و توسعه روزافزون روش‌های علمی در مباحث مربوط به کشاورزی و فضای سبز، استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا برای تغذیه گیاهی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و این امر جزو اولویت‌ترین برنامه‌های حوزه سیما، منظر و فضای سبز است.

وی در این زمینه همچنین با اشاره به اینکه کوددهی و تغذیه مناسب گیاهان یکی از عوامل اصلی رشد مطلوب گونه‌های گیاهی است، خاطرنشان کرد: در راستای استفاده صحیح از روش‌های علمی تغذیه گیاهی، نیازمند شناسایی دقیق علائم کمبود و آنالیز خاک هستیم که در این زمینه با همیاری و همفکری اساتید مجرب دانشگاهی و کارشناسان حوزه سیما، منظر و فضای سبز اقدامات اجرایی موثر در حال انجام است.

امجدی تصریح کرد: تعیین انواع مناسب کودهای تغذیه‌ای و میزان مصرف آن بسته به انواع گونه‌های گیاهی و نیز روش‌های صحیح استفاده از آنها، در تغذیه مناسب و علمی درختان و گونه‌های مورد نظر گیاهی، مدنظر کارشناسان حوزه سیما، منظر و فضای سبز است.

منبع خبر