استقرار ۴ ایستگاه استقبال از زائر در ورودی‌های سطح شهر مشهد

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به منظور رفاه حال زائران در ایام نوروز، ضمن استقرار ۴ ایستگاه استقبال از زائر در ورودی‌های شهر ۷۰۰۰ جای پارک خودرو نیز در اطراف حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است. حسن کریمدادی در حاشیه مراسم آغاز «مانور خدمت»، قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان […]

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به منظور رفاه حال زائران در ایام نوروز، ضمن استقرار ۴ ایستگاه استقبال از زائر در ورودی‌های شهر ۷۰۰۰ جای پارک خودرو نیز در اطراف حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است.

حسن کریمدادی در حاشیه مراسم آغاز «مانور خدمت»، قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد که با حضور معاون استاندار، فرماندار، شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد، اظهارکرد: نوروز ۱۴۰۱ به دلیل تقارن با اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد با سعادت مهدی موعود(عج)، باید نوروز متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته باشد و سیاست مدیریت شهری بر این بوده که جشن میلاد را هرچه‌ باشکوه‌تر برگزار کند.

وی با بیان اینکه امسال بعضی از محدودیت‌ها و کنترل‌های ناشی از کرونا برطرف شده و بر همین اساس، شاهد حضور پررنگ‌تر شیفتگان حرم امام مهربانی‌ها در مشهد مقدس خواهیم بود، گفت: مدیریت شهری بر خود لازم می‌داند که به بهترین شکل از زائران رضوی میزبانی کند؛ البته همه ما و زائران نیز باید در هر شرایطی، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

کریمدادی با اشاره به گل‌کاری‌های مختلف و متعدد سطح شهر و فضاآرایی‌های شهری افزود: «زائرمحوری» اساس فعالیت‌های مدیریت شهری در این ایام است و زائر امام‌رضا(ع) زمانی که وارد شهر می‌شود باید احساس آرامش کند. از عموم مجاوران بارگاه منور رضوی که به هر طریقی در تعامل با زائر هستند نیز تقاضا داریم که همچون گذشته، تلاش کنند که خاطره خوشی برای زائران رقم بزنند.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از استقرار ۴ ایستگاه استقبال از زائر در ورودی‌های شهر خبرداد و تصریح کرد: تدابیر لازم برای رفاه زائران و مجاوران به منظور تامین مایحتاج روزانه در این ایام پیش‌بینی شده است؛ جایگاه‌های عرضه کالاهای اساسی پیش‌بینی شده که محصولات را ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت عرضه می‌کنند.

کریمدادی با اشاره به پیش‌بینی بالغ بر ۷۰۰۰ جای پارک خودرو در اطراف حرم مطهر رضوی، گفت: امسال کمترین محدودیت ترافیکی در سطح شهر را خواهیم داشت؛ در عین حال از عموم زائران تقاضا داریم که با وسایل حمل‌ونقل عمومی به حرم مطهر مشرف شوند.

اکران ۴۰۰۰ سرود و هزار نمایش در ایام نوروز

سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه تمامی دستگاه‌هایی اجرایی و خدمات‌رسان در ایام نوروز، از ۳ ماه قبل فعالیت خود را در حد شرح وظایف آغاز کرده‌اند، گفت: خوشبختانه شهرداری مشهد نیز تدارکات خوبی اندیشیده و امیدواریم با فضاآرایی مناسب و برنامه‌های متنوع، فضای شهر را تغییر دهیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد، وی با اشاره به اجرای بیش از ۴۰۰۰ سرود و بیش از هزار نمایش در سطح شهر، خاطرنشان کرد: براساس مشورت‌های صورت گرفته و کارهای کارشناسی، آذین‌بندی‌های سطح شهر با محوریت ۳ رنگ پرچم ایران است.

منبع خبر