اصفهان، رتبه سوم بازآفرینی بافت فرسوده در کشور را دارد

مدیر احیای بافت‌های تاریخی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهرداری اصفهان گفت: طی دو سال گذشته، حدود ۱۲۳۰ پروانه ساختمانی در قالب چهار هزار واحد مسکونی در پهنه‌های بافت فرسوده اصفهان صادر و در سامانه ملی بازآفرینی کشور ثبت شده است که موجب شد این کلانشهر رتبه سوم را پس از تهران و مشهد به‌دست آورد. […]

مدیر احیای بافت‌های تاریخی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهرداری اصفهان گفت: طی دو سال گذشته، حدود ۱۲۳۰ پروانه ساختمانی در قالب چهار هزار واحد مسکونی در پهنه‌های بافت فرسوده اصفهان صادر و در سامانه ملی بازآفرینی کشور ثبت شده است که موجب شد این کلانشهر رتبه سوم را پس از تهران و مشهد به‌دست آورد.
میثم بکتاشیان اظهار کرد: حدود ۲۳۸۰ هکتار از مساحت شهر اصفهان در بافت فرسوده قرار گرفته است و شهرداری اصفهان با توجه به اهمیت موضوع، در حال تشویق و ارائه امتیازات شهروندان برای بازآفرینی و ساخت‌وساز در این بافت است.
وی افزود: طی دو سال گذشته، حدود ۱۲۳۰ پروانه ساختمانی در قالب چهار هزار واحد مسکونی در پهنه‌های بافت فرسوده اصفهان صادر و در سامانه ملی بازآفرینی کشور ثبت شده است که موجب شد این کلانشهر رتبه سوم را پس از تهران و مشهد به‌دست آورد.
مدیر احیای بافت‌های تاریخی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری به‌دنبال اجرایی کردن بسته تشویقی بافت فرسوده است که در همین راستا مشاورانی در مناطق پانزده‌گانه مستقر شدند تا بتوانند برای محله‌های هدف برنامه‌ریزی کنند و طرح‌های حجمی و تفکیک مجدد را با حضور سرمایه‌گذاری و مشارکت ساکنان اجرا کنند.
وی با بیان اینکه امتیاز یک تا دو طبقه مازاد در قانون برای احداث ساختمان در بافت فرسوده دیده شده است، اضافه کرد: طرح‌های پنج منطقه از پانزده منطقه شهرداری اصفهان به کمیسیون ماده ۵ ابلاغ شده است و منتظر تصویب و ابلاغ آن هستیم؛ طرح‌های سایر مناطق نیز تا پایان تیرماه امسال آماده می‌شود که پس از ارسال و ابلاغ به این کمیسیون، ساکنان پهنه‌ها و سرمایه‌گذاران می‌توانند در طرح‌های بازآفرینی شرکت کنند و از امتیازات آن بهره‌مند شوند.

 

منبع: http://www.imna.ir/news/672425/