اصلاح سیستم‌های آبیاری و آبرسانی فضای سبز حاشیه معابر بزرگراهی منطقه ۲۲ تهران

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران،با هدف صرفه جویی مصرف آب در آبیاری فضای سبز پهنه شمال غربی پایتخت، تعمیر، تعویض قطعات و اتصالات آبرسانی نیازمند به رسیدگی و تعمیر در حاشیه معابر بزرگراهی منطقه ۲۲ پایتخت انجام شد. معاون خدمات شهری و محیط […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران،با هدف صرفه جویی مصرف آب در آبیاری فضای سبز پهنه شمال غربی پایتخت، تعمیر، تعویض قطعات و اتصالات آبرسانی نیازمند به رسیدگی و تعمیر در حاشیه معابر بزرگراهی منطقه ۲۲ پایتخت انجام شد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با تاکید بر بر اهمیت موضوع کمبود آب و لزوم توجه به نحوه آبرسانی و آبیاری و استفاده از سیستم های نوین آبیاری تاکید کرد و گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی، یکی از عوامل موثر در افزایش راندمان سیستم های آبیاری وآبرسانی، اصلاح الگوی مصرف و نظارت بر نوع لوله های آبیاری و رفع فرسودگی آنها است.
وی افزود: در همین راستا اداره فضای سبز منطقه ۲۲ به منظور ترمیم و توسعه سیستم آبرسانی وآبیاری صحیح و به موقع فضای سبز، نسبت به تعمیر و تعویض قطعات و اتصالات آبرسانی فضاهای سبز حاشیه بزرگراههای سطح منطقه که نیاز به رسیدگی و تعمیر سیستم آبیاری داشته باشند، اقدام می‌کند.
فصیح با اشاره به اقداماتی که در کاهش مصرف آب و آبیاری در این منطقه اجرایی می‌شود، یادآور شد: افزایش کاشت گونه‌های مقاوم و متناسب با شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه با نیاز به آبیاری کم از دیگر اقدامات انجام شده برای مدیریت منابع آبی است که در برنامه‌های افزایش سرانه فضای سبز این منطقه قرار دارد.