اضافه شدن ۱۷۳ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان

تعداد ۱۷۳ دستگاه اتوبوس خریداری شده امسال به ناوگان حمل ونقل عمومی شهر اصفهان اضافه می‌شوند. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه شهرداری این تعداد اتوبوس را با موافقت شورا، در اسفند ۱۴۰۰ خریداری کرده، گفت: تا مهرماه باید یک هزار دستگاه اتوبوس […]

تعداد ۱۷۳ دستگاه اتوبوس خریداری شده امسال به ناوگان حمل ونقل عمومی شهر اصفهان اضافه می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه شهرداری این تعداد اتوبوس را با موافقت شورا، در اسفند ۱۴۰۰ خریداری کرده، گفت: تا مهرماه باید یک هزار دستگاه اتوبوس فعال در شهر داشته باشیم تا سر فاصله حرکت اتوبوس‌ها کاهش پیدا کند.
محمد نورصالحی افزود: بیش از ۴۰ درصد بودجه در حوزه حمل و نقل عمومی وارد شده و تامین مالی و تکمیل مجموع اقدامات خط دوی مترو به جز عملیات ساختمانی، از طریق تامین کننده داخلی به میزان ۶۸۰ میلیون یورو و معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان محقق خواهد شد.
وی با اشاره به توسعه خط یک مترو از جنوب به سمت بهارستان گفت: برای تکمیل خط یک قطار شهری نیز بودجه مناسبی در نظر گرفته شده که در حال استعلام و انتخاب پیمانکار است تا مردم از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه اصفهان را در خط یک طی کنند.
نورصالحی با بیان اینکه آب اصلی‌ترین مشکل شهر است افزود: با تشکیل کمیسیون ویژه آب و اهتمام جدی، با بیشترین تعداد عضو و بیشترین تعداد جلسه و دعوت از چهره‌های تاثیرگذار ملی در حوزه آب، این موضوع پیگیری و سند چشم اندازی استخراج شد که اقدام آن در حیطه اختیار مدیریت عالی استان و کشور است.
وی با اشاره به تصویب و ابلاغ طرحی تشویقی برای بافت فرسوده گفت: طرحی برای حذف هرگونه دریافتی به جز عوارض معمول، برای تشویق سازندگان هتل نیز تصویب شده بطوریکه تا پایان مهرماه ۲۵ درصد تخفیف برای ساختمان‌های تا ۳ طبقه درنظر گرفته می‌شود و همچنین در بافت فرسوده نیز ۷۰ درصد تخفیف عوارض تصویب شد.
وی یکی از مصوبات شاخص در حوزه زاینده‌رود را تصویب ایجاد دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود بیان کرد و افزود: این دبیرخانه با رویکرد اطلاع رسانی شفاف در حوزه تامین آب، فعال شده است.

منبع خبر