افتتاح بزرگترین آبشار مصنوعی ایران در دل ارتفاعات جنوبی مشهد

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در پست اینستاگرامی خود درباره کوهشار می نویسد؛ احتمالا این چند روز در شبکه های اجتماعی کم و بیش اسم کوهشار مشهد را شنیده اید.حقیقتا آن سوپرایز ویژه ای که برای مردم دوست داشتنی مشهد وعده داده بودم به سرانجام رسید و از فردا عصر […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در پست اینستاگرامی خود درباره کوهشار می نویسد؛
احتمالا این چند روز در شبکه های اجتماعی کم و بیش اسم کوهشار مشهد را شنیده اید.
حقیقتا آن سوپرایز ویژه ای که برای مردم دوست داشتنی مشهد وعده داده بودم به سرانجام رسید و از فردا عصر بزرگترین آبشار مصنوعی ایران در دل ارتفاعات جنوبی مشهد در اختیار شما همشهریان قرار میگیرد؛ باور دارم که کوهشار یک تحول جدی در حوزه های تفرجی ارتفاعات جنوبی مشهد است.
دغدغه اینکه چطور بتوانیم بدون تخریب محیط زیست از فضاهای طبیعی مشهد برای بهره مندی شهروندان از طبیعت استفاده کنیم، ما را به ایده کوهشار رساند و فکر می کنم مردمانی که به این مجموعه ۷۸ هکتاری و آبشار و آبراه آن سری بزنند بهتر متوجه این نکته خواهند شد.
شعار پروژه کوهشار، «سلام به آرامش» است. به همین دلیل تمام سعی ما در طراحی و اجرای این مجموعه متمرکز بر این نیاز بوده که همه ما به عنصر آرامش توی این روزهای سخت احتیاج داریم، از طرفی از کنار کوهشار میشه مناظر زیبای شهر را به راحتی ببینیم. هر چند متاسفانه ساخت و سازهای پیرامون حرم مطهر ما را از دیدن گنبد طلایی حرم امام رضا(ع) محروم می کند و مناره های صحن پیامبر اعظم از کوهشار قابل رویت است و می شود با سلام به حضرت آرامش دل های خود را دوچندان کنیم.
درباره موضوع کم آبی و مسائلی از این دست، بارها عرض کردم ولی جهت استحضار شما مردم دوباره عرض میکنم که آب جاری در پروژه کوهشار در حال گردش است و براساس طراحی مشاور، میزان تبخیر حداقلی آب را داره و این مسئله در طراحی پروژه لحاظ شده و مطمئنا در این روزهای سخت به لحاظ شرایط آبی، بی گدار به آب نزده ایم تا مشکلی تازه برای شهر ایجاد شود. از طرفی برای جلوگیری از همون میزان حداقلی تبخیر، فعلا ساعت فعالیت آبشار را از ساعت ۶ عصر تا ۹ صبح در نظر گرفتیم.
جادارد بابت زحمات شبانه روزی آقای یعقوبی، آقای انتظام، آقای قنادزاده و همکاران ایشان در معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد و آقای عبدالله زاده و همکاران ایشان در منطقه هشت، مشاور و پیمانکار پروژه خداقوت ویژه ای عرض کنم که سر زمان تعریف شده، با تلاش های آنان پروژه آماده بهره برداری شد.
پی نوشت: شاید برخی از شما بگویید که در روزهای قرمز کرونائی چرا چنین خبری رو می دهید، هدف من این بود که بگویم سر وعده ای که داده ایم ایستاده ایم. درباره کرونا فقط می توانیم ابراز امیدواری کنم که زودتر از این شرایط سخت عبور کنیم تا با یک دل سیر به آغوش طبیعت برویم.