افتتاح بزرگترین پارکینگ زیرسطحی تهران در نهمین شنبه امید و افتخار

سخنگوی شهرداری تهران گفت: در نهمین شنبه امید و افتخار، بزرگ‌ترین پارکینگ زیرسطحی پایتخت در منطقه ۱۴ تهران افتتاح میشود. عبدالمطهر محمدخانی درباره جزئیات برنامه شنبه ۳۰ مهرماه در شهرداری تهران اظهار کرد: افتتاح بزرگ‌ترین پارکینگ زیرسطحی در شرق تهران، در نهمین شنبه امید و افتخار با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری […]

سخنگوی شهرداری تهران گفت: در نهمین شنبه امید و افتخار، بزرگ‌ترین پارکینگ زیرسطحی پایتخت در منطقه ۱۴ تهران افتتاح میشود.

عبدالمطهر محمدخانی درباره جزئیات برنامه شنبه ۳۰ مهرماه در شهرداری تهران اظهار کرد: افتتاح بزرگ‌ترین پارکینگ زیرسطحی در شرق تهران، در نهمین شنبه امید و افتخار با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری در دستور کار است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای رفع چالش جای پارک خودرو در محدوده احداث این پارکینگ از سال‌های گذشته افزود: پارکینگ زیرزمینی امیرکبیر در منطقه ۱۴ با مساحت ۲۰ هزار متر مربع و در سه طبقه با گنجایش بالغ بر ۵۵۰ دستگاه خودرو آماده بهره‌برداری است. امیدواریم با افتتاح این پارکینگ از بار ترافیکی و مشکل جای پارک همشهریان در محدوده پرتراکم منطقه ۱۴ کاسته شود.

محمدخانی با اشاره به تجهیزات پیشرفته این پارکینگ در حوزه اطفای حریق، تهویه هوا و تمهیدات ایمنی لازم، یادآور شد: پارکینگ امیرکبیر، در محدوده خیابان‌های ۱۷ شهریور، شکوفه و امین حضور واقع شده و با توجه به بافت فرسوده همجوارش و نیازهای شهروندان در محدوده پرتردد بازار امین حضور، در اولویت تکمیل و بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی درباره میزان ارزش این پروژه نیز گفت: دیدگاه مدیریت ششم درباره پروژه‌های نیمه تمام و ضروری شهر، برنامه‌ریزی و اقدام با قید فوریت برای بهره‌مندی شهروندان از این‌گونه پروژه‌ها است. بر این اساس، حدود ۶۰ میلیارد تومان بابت ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه و اتمام آن طی یک‌سال اخیر هزینه شده است. همچنین، بر اساس برآوردها حدود ۳۷۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان ارزش روز پارکینگ امیرکبیر است که امکان استفاده برای عموم شهروندان دارد و به فهرست اموال پایتخت افزوده شده است.

سخنگوی شهرداری تهران در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان در پی رویدادهای آتی در قالب شنبه‌های امید و افتخار اظهار کرد: سیاست هر شنبه یک پروژه بزرگ شهری، باعث تلاش و تکاپوی بیشتر مدیران و کارکنان مجموعه بزرگ شهرداری تهران شده و شهروندان به تدریج آثار آن را در سطح شهر و در بهبود خدمات شهری مشاهده خواهند کرد.

منبع خبر