افتتاح بزرگترین پیست کارتینگ خراسان جنوبی در فردوس

همزمان با گرامیداشت روز جوان و با حضور امام جمعه و فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر فردوس و جمعی از مسئولین شهرستان، بزرگترین پیست کارتینگ استان خراسان جنوبی در مجموعه شهربازی پارک دلگشا افتتاح و به بهره برداری رسید. این پیست در محوطه مجموعه شهربازی پارک دلگشا توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با […]

همزمان با گرامیداشت روز جوان و با حضور امام جمعه و فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر فردوس و جمعی از مسئولین شهرستان، بزرگترین پیست کارتینگ استان خراسان جنوبی در مجموعه شهربازی پارک دلگشا افتتاح و به بهره برداری رسید.

این پیست در محوطه مجموعه شهربازی پارک دلگشا توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با حمایت شهرداری فردوس احداث شده است .

طول این پیست ۴۰۰ متر و حجم سرمایه گذاری دراین پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است که مبلغ یک میلیارد تومان توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین شده و مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان نیز برای احداث زیرساخت مورد نیاز ، توسط شهرداری فردوس در این پروژه هزینه شده است .

شهردار فردوس ضمن تاکید براینکه یکی از اولویت های شهرداری، ایجاد نشاط اجتماعی و توجه ویژه به نسل جوان است، گفت : ماشین های تفریحی کارتینگ ، ماشین هایی با قابلیت هدایت و کنترل بالا هستند که به سبب نوع طراحی شاسی و نزدیک بودن مرکز ثقل آن به سطح زمین از چسبندگی و فرمان پذیری بسیار خوب در سطح مسیر حرکت ، برخوردارند و به همین دلیل تقریباً واژگونی این وسیله بطور عادی ، غیر ممکن است .

 اکبری افزود: کارتینگ پایه اصلی رانندگی در تمام دنیاست و همچنین مکمل تمام رشته‌های اتومبیل‌رانی است، به طوری که تمام رانندگان حرفه‌ای ، کارتینگ تمرین می‌کنند و کلیه علاقمندان می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی کارتینگ در سه مرحله‌ی مقدماتی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای ، استعداد خودرا شکوفا نمایند .

وی گفت: کارتینگ یک ورزش موتوری با خودروهای چهارچرخ کوچک است و کسانی که عاشق هیجان و سرعت هستند، باید این تجربه لذت بخش را امتحان کنند چرا که این ورزش، شبیه به اتومبیلرانی است، اما معمولاً در مسیرهایی که نسبت به بزرگراه‌ها کوچکتر هستند، انجام می‌شود.

منبع خبر