افتتاح مجموعه ورزشی کن و چند بوستان در نیمه شعبان/ بخشی از اکوپارک فرحزاد تا شهریور ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ در بازدید از پروژه‌های در حال احداث این منطقه در جمع خبرنگاران درباره نارضایتی اهالی محله کن از وضعیت این محدوده گفت: تا وقتی که طرح تفصیلی کن را شهرسازانی طراحی کنند که پیوست اجتماعی برای آن نداشته باشند، همین اتفاق و نارضایتی ادامه خواهد داشت. از اعضای شورای عالی […]

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ در بازدید از پروژه‌های در حال احداث این منطقه در جمع خبرنگاران درباره نارضایتی اهالی محله کن از وضعیت این محدوده گفت: تا وقتی که طرح تفصیلی کن را شهرسازانی طراحی کنند که پیوست اجتماعی برای آن نداشته باشند، همین اتفاق و نارضایتی ادامه خواهد داشت. از اعضای شورای عالی شهرسازی تقاضا داریم در محله کن قدم بزنند و شرایط واقعی و رها شدگی باغات کن را رصد کنند؛ مثلا در این طرح آمده که در بهترین حالت املاک تا سه طبقه بسازند، در حالی که این کار اقتصادی نیست؛ همچنین در یک پهنه‌هایی ساخت در عرصه زیر ۲ هزار متر ممنوع است و در برخی از این نقطه‌ها میزان تراکم پایین است و نمی‌توانیم به دلیل این مشکلات پروانه بدهیم بنابراین نیاز به توجه جدی به مسأله کن احساس می‌شود.

وی افزود: از ایرادهای طرح تفصیلی کن این است که کمیته صیانت از باغات کن تشکیل شده که متولی صدور مجوز در کن است و این کمیته ۱۳ عضو دارد و البته ایراد شکلی و ابهام دارد. مشخص نیست که چه نهادی باید این کمیته را تشکیل دهد.

شریفی ادامه داد: شهرداری تهران موظف است که طرح تفصیلی را با مسئولیت خود اجرا کند و در صدور پروانه همه ظرفیت های آن ملک دیده شده و روند صدور پروانه بدون کمترین دخالت نیروی انسانی انجام می‌شود؛ در حالی که این کمیته ۱۳ عضو دارد که اگر یک نفر مخالفت کند کل صدور پروانه متوقف می‌شود.

شهردار منطقه ۵ عنوان کرد: در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی برخی اشکالات را بیان کردیم و آنها اعلام کردند که برخی موارد را به آنها ارائه دهیم تا این موضوع وارد فرایند اصلاح شود؛ امیدواریم بسته پیشنهادی برای اصلاح ضوابط موجود را به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه دهیم تا کن از این بن بست خارج شود.

وی درباره پروژه‌هایی که قرار است در نیمه شعبان در منطقه ۵ افتتاح شود، بیان کرد: منطقه ۵ به دلیل وسعت زیاد، پروژه‌های نیمه تمام زیادی دارد؛ ۵۶ پروژه در دهه فجر افتتاح شد که اعتبار آن بالغ بر ۱۶۹ میلیارد تومان بود. برای نیمه شعبان نیز مجموعه ورزشی کن، سرای محله اکباتان، پلازای شمال مترو صادقیه، تجهیز کلینیک درمانی منطقه ۵ به سیستم اطفا حریق، چند هزار متر احداث پیاده راه و مسیر دوچرخه و چند بوستان محلی با هزینه در حدود ۵۰ میلیارد تومان بهره برداری خواهد شد؛ همچنین در عید سعید فطر نیز تعدادی دیگر از این پروژه‌ها با اعتباری در حدود ۴۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شوند.

شریفی درباره وضعیت رود دره فرحزاد نیز توضیح داد: در نیمه دی ماه با کمک پلیس و دستگاه قضایی این مسیر از  وجود معتادان متجاهر پاکسازی شد و ایمن سازی نیز انجام گرفت. وضعیت الان این دره با وضعیت گذشته متفاوت است؛ گام بعدی باز شدن دسترسی به دره فرحزاد بود که درباره رستوران ها و ساختمان های در بستر رودخانه، اواخر بهمن از ۱۸ پلاک قرمز موجود، ۱۶ پلاک قرمز در بستر رودخانه تخریب شد و تخریب ۲ پلاک به دلیل‌ سکونت فعلا متوقف شده، همچنین طراحی احداث مسیر جاده انجام شد و جانمایی محل استقرار پلیس و جانمایی احداث ۵۰ برج نوری در آن صورت گرفته تا این فرحزاد تبدیل به یک اکو پارک شود، حتی حفظ مالکیت باغ های متعلق به مردم و حفظ وضع موجود آن درنظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۵ بیان کرد: امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه در ابتدای سال آینده انجام و تا شهریور ۱۴۰۱ بخشی از این بوستان تقدیم مردم شود.

وی گفت: لایروبی مسیل‌ها و انهار محلی در حوزه‌ اختیار ما در شهرداری منطقه است که انجام دادیم، بر همین اساس در بارندگی‌های اخیر فقط ۵ پیام ۱۳۷ داشتیم.

منبع خبر