افتتاح مرکز جامع واکسیناسیون در شمال شهر اصفهان

مرکز واکسیناسیون شمال شهر اصفهان صبح امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه با حمایت مدیریت شهری، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بهره برداری رسید.

افتتاح مرکز جامع واکسیناسیون در شمال شهر اصفهان

مرکز واکسیناسیون شمال شهر اصفهان صبح امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه با حمایت مدیریت شهری، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فرماندار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: بهترین اقدام برای گرامیداشت ایام الله دهه فجر برپایی جشن خدمت به مردم است، زیرا معتقدیم باید به مردم به هر شکل خدمت کنیم.

 محمدعلی احمدی افزود: خوشحالیم که همزمان با افتتاح رسمی مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شمال شهر اصفهان، مردم در حال تزریق واکسن هستند و این افتتاح به صورت نمایشی رقم نخورده است.

وی با بیان اینکه برای خدمت به مردم به رفتار انقلابی نیاز است و رفتار اداری در این عرصه کارساز نیست، تاکید کرد: اگر قرار بود براساس رفتار اداری اقدام کنیم نه دانشگاه شهید باهنر موظف به تامین مکان و نه شهرداری موظف به حمایت بود و کار خدمت به مردم مغفول می‌ماند.

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: مایه تاسف بود که شهروندان شمال شهر، صرفا در اتوبوس‌های واحد واکسن بزنند در حالی که در اصفهان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. بنابراین مرکز تجمیعی واکسیناسیون برای شهروندان شمال شهر با همت جمعی دانشگاه فرهنگیان، منطقه هفت شهرداری و مرکز بهداشت شماره یک افتتاح شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جشن بزرگداشت انقلاب علاوه بر بیان جنایات رژیم پهلوی برای جوانان، باید چشم انداز آینده نیز تبیین شود. ما برای رسیدن به افق روشن، نیاز به همت، عزم و اراده انقلابی داریم.

مدیریت شهری خود را موظف به تامین سلامت مردم می‌داند

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز اهمیت واکسیناسیون برکسی پوشیده نیست و همه کادر پزشکی، جهادگرانه در عرصه تامین سلامت مردم پا در میدان گذاشته‌اند.

علی اصغر شاطوری با بیان اینکه مدیریت شهری خود را موظف به انجام رسالت تامین سلامت مردم و شهروندان می داند، افزود: توجه به بهداشت شهری از وظایف مهم شهرداری محسوب می‌شود، لذا شهرداری اصفهان از ابتدا تمام قد در کنار متولیان امر سلامت ایستاده و به این عرصه ورودی جدی داشته است.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان سعی کرده در موضوع خاص شیوع کرونا پیگیری امور مربوط به سلامت شهروندان را در دستور کار مناطق خود قرار دهد که در این راستا توزیع و تولید ماسک، ضدعفونی معابر شهری و‌ مکان های عمومی توسط شهرداری‌های مناطق انجام گرفت.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در ادامه جلسات هماهنگی با ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در شهرداری اصفهان تصمیماتی اتخاذ شد که یکی از آنها راه اندازی مراکز واکسیناسیون در سطح شهر توسط شهرداری مناطق بود، البته تجهیز و تامین نیروی انسانی مراکز واکسیناسیون با همکاری مجموعه کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام گرفت.

وی ادامه داد: در منطقه هفت از مدت‌ها قبل چند نقطه برای ایجاد یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون جانمایی شده بود که پس از بررسی شرایط مکانی، مرکز شهید باهنر واقع در دانشگاه فرهنگیان تایید شد.

به گفته وی، تجهیز و راه اندازی مرکز واکسیناسیون شمال شهر اصفهان از سوی این منطقه انجام شده است.

واکسیناسیون، محور اصلی مبارزه با شیوع کرونا است

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: تمام اقدامات ما از جمله افتتاح مراکز مختلف واکسیناسیون بر این اساس است که تلاش کنیم از مرگ یک نفر جلوگیری کنیم. چنانکه به لطف خداوند و با حمایت مسئولان امر همچون شهرداری و فرمانداری اصفهان، به این مقصود دست یافتیم.

دکتر  غفور راستین افزود: از خداوند می خواهم این مرحله از  اپیدمی کووید ۱۹آخرین مرحله این بیماری باشد و پس از آن به سمت یک جامعه سالم پیش برویم.

وی با بیان اینکه در مبارزه با شیوع کرونا واکسیناسیون محور اصلی است و نباید شهروندان از این امر غفلت ورزند، افزود: امروز شهروندان در محدوده مرکز بهداشت شماره یک اصفهان بالغ بر ۸۶ درصد دز اول واکسن خود را زده‌اند، همچنین بیش از ۷۶ درصد آنها دز دوم و ۲۵ درصد دز سوم و یادآور را تزریق کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در زمینه میزان تزریق واکسن به استانداردها برسیم که استاندارد آن تزریق جمعیت بالای ۸۰درصد است.

رئیس مرکز شماره یک بهداشت اصفهان رعایت بهداشت و فاصله اجتماعی را مکمل واکسیناسیون دانست و تاکید کرد: باید این دو موضوع به جد پیگیری شود، چراکه امروز ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستان‌ها به بیمارانی اختصاص پیدا کرده که علایمی از کرونا دارند.

کد محتوا ۴۴۲۹۰

برچسب ها