افتتاح پروژه های ورزشی بهسازی و نوسازی شده شهرداری اصفهان

پروژه‌های ورزشی و تفریحی شهرداری اصفهان با حضور شهردار و مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه های ورزشی بهسازی و نوسازی شده شهرداری اصفهان

پروژه‌های ورزشی و تفریحی شهرداری اصفهان با حضور شهردار و مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ۵ ورزشگاه اصفهان شامل “استخر نمونه شهدای کردآباد”، سلامت‌کده مشتاق”، “مجموعه ورزشی ارغوان”، “چمن مصنوعی شهدای کردآباد”و “شهربازی آبشار” توسط مدیریت شهری ترمیم، تجهیز و توسعه یافته است. همچنین ورزشگاه شهدای رهنان، تجهیز و ترمیم شده است.

مدیریت شهری اصفهان با هدف افزایش سرانه ورزشی شهر و با رویکرد عدالت فضایی و توسعه متوازن به منظور ایجاد و بهینه سازی فضاهای ورزشی در همه نقاط شهر، تابستان سال گذشته ٢٠ ورزشگاه را بهسازی، نوسازی و تجهیز کرده و در اختیار شهروندان نقاط مختلف شهر قرار داد.

همچنین در چهارسال گذشته ١٠ ورزشگاه جدید از سوی شهرداری اصفهان احداث و در مناطق مختلف شهر اصفهان به ویژه مناطق کمتربرخوردار افتتاح شد تا سرانه فضاهای ورزشی شهر اصفهان افزایش یابد.

اکنون و در تابستان ١۴٠٠ نیز ۵ ورزشگاه نوسازی و بهسازی شده از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با تجهیزات به روز و جدید به شهروندان اصفهان تقدیم شد.  

استخر نمونه در مجموعه ورزشی شهدای کردآباد خیابان جی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به استخر سرپوشیده کودکان و بزرگسالان، سونای خشک و بخار، جکوزی، حمام ترکی، ماساژ، بوفه تریا، فروشگاه لوازم شنا، مدرسه شنای قهرمانی و پارکینگ مجهز شده است.

چمن مصنوعی ارغوان در مجموعه ورزشی ارغوان در خیابان آل محمد با هزینه ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ترمیم و بهسازی شده است. این مجموعه که برنامه های مدرسه فوتبال در آن برگزار می‌شود به رختکن، پارکینگ و دیگر امکانات تجهیز شده است.

چمن مصنوعی شهدای کردآباد در مجموعه ورزشی شهدای کردآباد خیابان جی با هزینه ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بهسازی شده است. این مجموعه به امکانات لازم برای مدرسه فوتبال تجهیز شده است.

مجموعه ورزشی مشتاق با هزینه ۵۰ میلیارد ریال بهسازی و ترمیم شده است. این مجموعه به دو زمین فوتبال چمن مصنوعی بزرگ و کوچک، زمین آسفالت بسکتبال و والیبال، زمین ساحلی، زمین اسکیت، کافی‌شاپ، رستوران، سرویس بهداشتی، آبخوری و پارکینگ مجهز است.

شهربازی آبشار ویژه کودکان و نوجوانان به مساحت سه هزار مترمربع با هزینه ۳۰ میلیارد ریال بهسازی و تجهیز شده است.

همچنین ورزشگاه شهدای رهنان در منطقه رهنان، تجهیز و بهینه سازی شده است.

*فضایی برای کاهش آسیب های اجتماعی

قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در آئین توسعه، تجهیز و ترمیم این مجموعه های ورزشی شهرداری با مشارکت بخش خصوصی، اظهار کرد: سلامت کده مشتاق، مجموعه ورزشی کردآباد و مجموعه استخرهای باغ غدیر از جمله امکانات ورزشی است که در منطقه چهار شهرداری برای استفاده شهروندان ایجاد شده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه یک خیر نیکوکار به نام آقای سلامتیان موفق شد سلامت کده مشتاق را با کمک شهرداری به محلی برای زدودن غم و رنج شهروندان و مکانی برای شور و شعف کودکان و نوجوانان تبدیل کند، افزود: «سلامتیان» این خیِر بزرگ اگر می‌خواست نگاه مادی داشته باشد زمینه‌های زیادی وجود داشت، اما این خیِر می‌خواهد در عرصه‌ای فعالیت کند که بخشی از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و برای اصلاح جامعه نقش مؤثری داشته باشد که جای قدردانی دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این مجموعه‌های ورزشی و تفریحی فرصتی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها، محیطی سالم را فراهم می‌کند، تاکید کرد: امیدوارم با کاهش کرونا شاهد حضور مردم در مجموعه‌های ورزشی ایجاد شده در شهر و شاهد دائمی شدن آب در بستر زاینده رود باشیم تا آن سوی رودخانه با پردیس هنر و سایر امکانات و این طرف رودخانه با شرایط خوبی که برای مردم ایجاد شده اوقات فراغت مردم با شادی و سلامتی سپری شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی، تصریح کرد: باید این حمایت ادامه پیدا کرده و زمینه لازم فراهم شود تا مجموعه‌های ورزشی به دست بخش خصوصی ایجاد، بهره برداری و مدیریت شود.

*زمینه برای فعالیت بخش خصوصی ادامه یابد

نوروزی با بیان اینکه زمینه برای استقبال بخش خصوصی در تجهیز و نوسازی مراکز ورزشی فراهم شده که باید تداوم یابد، اضافه کرد: مسئولان باید با نگاهی دقیق و روشن فکری صحیح و اعتماد به بخش خصوصی اجازه دهند که سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال و منطبق با سلایق، ایده‌ها و نیاز مردم، مسیر را برای اصلاح جامعه با ورزش ایجاد کنند تا کمتر شاهد بدخلقی‌ها و انحرافات باشیم.

*افتتاح پروژه های ورزشی کمک به مردم در جهت زیست سالم

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی  و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این آیین ضمن ابراز خرسندی از جاری شدن زاینده رود، اظهار کرد: برق شادی با جاری شدن زاینده رود در چشمان مردم پیداست و خوشحالیم که در چنین روزی شاهد بازآفرینی و بازسازی پروژه های ورزشی در شهر اصفهان هستیم.

فریده روشن تصریح کرد: ورزشگاه های رستم و سهراب در منطقه ۱۴ ساخته شد تا از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود و جوانان درگیر پرداختن به مسائل ورزشی شوند. هر میزان برای افزایش سرانه فضاهای ورزشی هزینه شود به شهروندان در جهت یک زیست سالم و توسعه منابع انسانی کمک می شود.

وی با بیان اینکه با بازآفرینی های انجام شده محیط های مناسبی برای جوانان فراهم شده است، افزود: جوانان بیش از هر زمان دیگری نیاز به چنین محیط هایی دارند. هر میزان که بتوانیم چنین مکان هایی را توسعه دهیم کمک شایانی به جوانان و نوجوانان خود کرده ایم.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری سعی شد به مباحث فرهنگی و ورزشی توجه ویژه ای شود و در این راستا زیرساخت های تئاتر و سینما افزایش پیدا کرد به نحوی که در مناطق ۱۱ و ۱۵ شهرداری با احداث سینما زیرساخت های فرهنگی فراهم شد.

وی افزود: امیدوارم با تداوم این نگاه بتوانیم جوانان را جذب ورزش کنیم تا هم به تفریح و هم سلامت جوانان توجه ویژه شود.

*ایجاد بهزیستی فرهنگی در محلات شهر اصفهان

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از اینکه شهروندان یک بار دیگر جاری بودن زاینده رود را هرچند موقت می بینند، اظهار کرد: امیدواریم این رود که تلفیق آب و آئین است پایدار بماند.

محمد عیدی یکی از مولفه های شهر زیست پذیر را تحقق شهر فعال با شهروندان فعال ذکر کرد و افزود: اگر به این مرتبه برسیم رافع هزینه‌های سنگین اقتصادی ناشی از آسیب‌های اجتماعی هستیم و علاوه بر این هزینه‌های تعاملی را نیز کاهش داده‌ایم.  

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان صرفا یک نهاد خدماتی نیست، تصریح کرد: شهرداری اصفهان نهادی اجتماعی، توان‌افزا و مهارت آفرین است.‌ شهرداری وظیفه دارد فرصت‌های عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را برای شهر و شهروندان ایجاد کند تا آنها بتوانند وظایف خود را نسبت به همنوعان خود، محیط زیست و موجود زنده‌ای به نام شهر به نحو احسن انجام دهند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان اخلاق حیات محور را مورد تاکید قرار داد و افزود: اخلاق حیات محور یکی از عوامل ارتقای زیست پذیری شهر، افزایش مشارکت‌ها و ایجاد انگیزه بین شهروندان برای توانمندسازی شهر است.

وی گفت: بازسازی و ترمیم مجموعه‌های ورزشی و تفریحی شهر با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته که ارزش اقتصادی مشارکت بخش خصوصی در ۲۶ مجموعه معادل افزون بر ۲۰ میلیارد تومان است که ۲۰ مجموعه آن سال گذشته و پنج مجموعه دیگر امروز افتتاح شد.

عیدی با بیان اینکه پنج مجموعه ورزشی و تفریحی دیگر از جمله جزیره بازی شهرداری تا یک ماه آینده آماده افتتاح و بهره برداری است، افزود: مشارکت با بخش خصوصی فارغ از برکات درآمدی به لحاظ اقتصاد ورزش و ایجاد درآمد پایدار برای شهر سرمایه انسانی را تقویت کرده است.

وی تاکید کرد: از تاریخ ۳۱ آذر ماه سال گذشته تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری فقط در محله فردوان به عنوان یک محله محروم با مشارکت بخش خصوصی یک هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام آموزشی داشتند و البته سایر مراکز نیز به همین روند آمادگی لازم برای استفاده شهروندان را دارد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه سلامت کده مشتاق توسط یکی از خیران اصفهانی (سلامتیان) تجهیز و ترمیم شده است، گفت: این مجموعه با صرف اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، تجهیز و آماده استفاده شهروندان است.

عیدی با بیان اینکه تمام مراکزی که به بخش خصوصی واگذار شد بر اساس سیاست‌های مصوب شورای شهر است و نگاه صرفاً درآمدزایی و سودجویانه وجود ندارد، بیان کرد: طبق بررسی شورای شهر و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری با توجه به سبد هزینه‌های مناطق، منطبق با هر محله فضاهای مورد نیاز در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم بهزیستی فرهنگی را در شهر ایجاد کنیم.

*ورزش، مقدمه دوری از فساد

رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال نیز در این مراسم با تشکر از اقدام شهرداری برای بهینه سازی فضاهای ورزشی شهر گفت: به عنوان ورزشکار از این که نامی از ما یاد می‌شود از شهرداری بسیار تشکر و قدردانی می‌کنم چرا که خیلی رسم نیست از پیشکسوتان یاد شود، البته معتقدم باید به سراغ افتخارآفرینانی رفت که در جامعه گمنام باقی مانده‌اند.

وی افزود: اینکه برای نسل جوان مقدمات دوری از فساد فراهم شود رسالت بزرگ مسئولان است تا جوانان و نوجوانان انرژی‌های خود را در فضاهای ورزشی تخلیه کنند و وارد فضاهای ناصواب نشوند چرا که باید جوانان شایسته ای برای آینده داشته بدانیم.

*دغدغه فرهنگی و اجتماعی زنده یاد سلامتیان برای شهر

علی سلامتیان، سرمایه گذار پروژه سلامتکده مشتاق نیز در این آئین اظهار کرد: پدرم”مرحوم محمد سلامتیان” دغدغه‌های زیادی در بحث آموزش، ورزش و فرهنگ برای شهر و شهروندان داشت و با هدف رفع کمبود فضاهای آموزشی شهر و … به موضوع مدرسه‌سازی ورود و مجمع خیرین مدرسه ساز را راه اندازی کرد.

وی گفت: پس از آن، مرحوم سلامتیان مجمع خیرین کتابخانه ساز را افتتاح و چند کتابخانه به شهر تقدیم کرد که یکی از آنها با مشارکت شهرداری احداث شد و سپس موضوع افزایش سرانه‌های ورزشی مطرح شد که نیاز دیگر شهر بود. با دغدغه مرحوم سلامتیان، مجمع خیرین ورزشی یار تأسیس و مجوزهای لازم از وزیر وقت کشور دریافت شد و خیران به کمک اداره کل ورزش و جوانان استان آمدند.

سلامتیان گفت: خیران ورزش یار تعداد زیادی از ورزشگاه‌های نیمه تمام را تکمیل و تجهیز کردند که امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.

 

 

کد محتوا ۳۶۰۸۷

برچسب ها