افزایش بیش از ۵ مترمربعی سرانه فضای سبز منطقه ۵/همه بوستان‌های منطقه ایمن‌سازی شد

شهرداران آنلاین/علیرضا اقبالیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به وضعیت فضای سبز منطقه پنج شهر قم اظهار داشت: تعداد بوستان‌های این منطقه با توجه به تلاش‌های مدیریت شهری، از ۱۷ بوستان در سال ۱۳۹۴ به ۲۵ بوستان در پایان سال ۹۹ رسیده است. وی با بیان اینکه نهضت فضای سبز در کل شهر […]

شهرداران آنلاین/علیرضا اقبالیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به وضعیت فضای سبز منطقه پنج شهر قم اظهار داشت: تعداد بوستان‌های این منطقه با توجه به تلاش‌های مدیریت شهری، از ۱۷ بوستان در سال ۱۳۹۴ به ۲۵ بوستان در پایان سال ۹۹ رسیده است.

وی با بیان اینکه نهضت فضای سبز در کل شهر قم در سال‌های گذشته انجام‌شده است، ابراز کرد: سرانه این منطقه از ۳.۷۴ مترمربع در سال ۹۴ به ۹.۰۸ مترمربع در سال ۹۹ رسیده است که  اقداماتی برای افزایش این سرانه در سطح منطقه در دست اقدام است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ایمنی بوستان‌های منطقه را موردتوجه قرار داد و افزود: با تلاش و همت مدیران شهری و به‌منظور ایمن‌سازی و کاهش حوادث، طرح ایمن‌سازی و استانداردسازی روشنایی و تأسیسات بوستان‌ها اجراشده که امروز همه بوستان‌های این منطقه ایمن هستند.

وی هزینه نگهداری فضای سبز منطقه را بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در ماه دانست و ابراز کرد: با افزایش سیستم‌های آبیاری مکانیزه هزینه نیروی انسانی در سال‌های گذشته روند کاهشی به خود گرفته است و این موضوع سبب کاهش هزینه‌ها شده است.

اقبالیان خاطرنشان کرد: در شش سال گذشته ۸۵ مجموعه تندرستی و ورزشی استاندارد در سطح منطقه افزوده‌شده است و در حال حاضر این تعداد مجموعه تندرستی به ۱۴۵ مجموعه رسیده است.