افزایش دو و نیم متری سرانه فضای سبز تبریز در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از افزایش دو و نیم متری سرانه فضای سبز شهر تبریز طی سال آینده خبر داد. اکبر امجدی در دومین نشست از سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام یافته در سال آینده، ۴۰۰ هکتار بر فضای سبز  تبریز  اضافه می‌شود. […]

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از افزایش دو و نیم متری سرانه فضای سبز شهر تبریز طی سال آینده خبر داد.

اکبر امجدی در دومین نشست از سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام یافته در سال آینده، ۴۰۰ هکتار بر فضای سبز  تبریز  اضافه می‌شود.

وی در این خصوص ادامه داد: این برنامه توسعه در محل تفرجگاه آرپادره‌سی، ضلع جنوبی اتوبان کسایی و استخراج محل‌هایی مشخص شده در طرح تفصیلی کاربری فضای سبز در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهر تبریز انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز تصریح کرد: سرانه استاندارد فضای سبز، ۲۵ متر مربع است اما در حال حاضر، سرانه فضای سبز شهر تبریز، ۱۶ متر مربع بوده که تا رسیدن به استاندارد، ۹ متر مربع فاصله وجود دارد اما با توسعه ۴۰۰ هکتاری در سال آینده فاصله با سرانه کشوری دو و نیم‌ متر کاهش می‌یابد.

وی ضمن اعلام اینکه چمن به عنوان عنصر پوششی در فضای سبز شهری مطرح است، افزود:  با توجه به کمبود منابع آب در شرایط فعلی برنامه ریزی انجام شده است در سال آینده کاشت گل و درختچه برای زیباسازی بصری به جای چمن در اولویت کاری قرار گیرد به طوری که در پی کاهش حجم چمن در فضای شهری هستیم. از مجموع ۱۱ میلیون مترمکعب آب خام تبریز در حدود ۷ میلیون مترمکعب در آبیاری چمن ها صرف می‌شود.

سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز و با هدف تبیین عملکرد مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تبریز و با حضور نوبتی اصحاب رسانه به عنوان نمایندگان افکار عمومی روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته برگزار می شود.

منبع خبر