افزایش سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر اصفهان تا سال ۱۴۰۵

شهرداران آنلاین/رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری اصفهان گفت: صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر اصفهان با حدود هفت میلیارد تومان در اصفهان شکل گرفت که با افزایش سرمایه تا سال ۱۴۰۵ ، منابع آن به ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد. به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا گلچین‌فر امروز _یکشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۰- در یکصد و هفتاد […]

شهرداران آنلاین/رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری اصفهان گفت: صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر اصفهان با حدود هفت میلیارد تومان در اصفهان شکل گرفت که با افزایش سرمایه تا سال ۱۴۰۵ ، منابع آن به ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا گلچین‌فر امروز _یکشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۰- در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر با مشارکت شهرداری اصفهان ابتدا در قالب شرکت سهامی خاص شروع به کار کرد و ۱۵ بهمن ۹۹ با ثبت این شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به روند شکل گیری صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر در شهرداری، تصریح کرد: طبق گزارش مرکز پژوهش شورای شهر اصفهان یکی از عمده دلایل مهاجرت طبقه خلاق از اصفهان به تهران کمبود منابع سرمایه‌گذاری است.

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری اصفهان با بیان این که لایحه طرح کمک شهرداری اصفهان به تأمین منابع سرمایه‌گذاری جسورانه مورد نیاز کارآفرینی توسط شورای شهر اصفهان شهریور ۹۷ تهیه، تصویب و ابلاغ شد، ادامه داد: هیئت مؤسس پس از برگزاری جلسات متعدد با سرمایه‌گذاران بالقوه در تهران و اصفهان تشکیل شد.

وی گفت: بهمن ۹۸ تهیه و امضای موافقت‌نامه سهامداری، امیدنامه، اساسنامه و فراخوان واریز سرمایه از هیئت مؤسس جهت انجام امور ثبتی صورت گرفت و در تیر ماه ۹۹ واریز سرمایه تعهدی و امور ثبتی انجام شد؛ در نهایت مهرماه سال گذشته شرکت به صورت رسمی شروع به کار کرد و مستندات قراردادها و آئین‌نامه‌های لازم برای شروع سرمایه‌گذاری تهیه شد.

گلچین‌فر با اشاره به تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای جذب و حفظ طبقه خلاق شهر اصفهان، گفت: یکی از نیازهای اساسی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها تأمین منابع مالی است و تشکیل این صندوق توسط اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری، یکی از اقداماتی بود که با مصوبه شورای شهر انجام شد.

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری اصفهان گفت: صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر با حدود هفت میلیارد تومان در اصفهان شکل گرفت که با افزایش سرمایه تا سال ۱۴۰۵ منابع آن به ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها می‌توانند از منابع این صندوق برای سرعت بخشی به فعالیت‌های اقتصادی خود استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر هدهد شامل ۳۲ درصد سهام شهرداری، دو میلیارد تومان سهام گروه توسعه کارآفرینی بهمن و دو میلیارد تومان سهام صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری استان اصفهان است همچنین در این صندوق «محمد اطرج»، «محمد علی زاهدی» و «مسعود فرقدانی» سهامداران حقیقی هستند.

گلچین‌فر با بیان این که تشکیل شرکت سرمایه گذاری جسورانه هدهد حاصل تلاش گروهی از سرمایه‌گذاران است که باور دارند ظرفیت‌های فراوانی برای خلق شرکت‌های شاخص و سرآمد وجود دارد، ادامه داد: تک‌تک سهامداران شرکت هدهد دارای ظرفیت بالایی در حوزه خود هستند و هم افزایی و تجمیع این روابط و توانمندی‌ها با یکدیگر تسهیل و تسریع اهداف شرکت را موجب می‌شود.

وی با اشاره به گزارش اقدامات انجام شده صندوق در شش ماه گذشته تصریح کرد: طراحی هویت بصری کانال‌های ارتباطی و تهیه و تنظیم آئین نامه‌ها و مستندات لازم همچنین شرکت در رویدادهای سرمایه‌گذاری و حضور فعال در رویداد سکوی پرتاب زاینده رود، بررسی طرح‌های ارسالی، امضای قراردادهای سکوی پرتاب زاینده رود، امضای تفاهم‌نامه هدهد وهاب اصفهان، امضای تفاهم‌نامه با شناسا، حمایت از برگزاری اولین دوره از دوره آموزش کارشناس اکوسیستم نوآوری و استارتاپی، برگزاری کارگاه دانش افزایی حقوقی استارتاپ‌ها از جمله اقدامات انجام شده است.

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری اصفهان گفت: از جمله مجموعه‌هایی که تحت حمایت صندوق قرار گرفته‌اند، گروه پویش پیشتازی در حوزه فعالیت توانمندسازی منابع انسانی، مجموعه تراول گرام در حوزه فعالیت گردشگری، مجموعه سلوا در حوزه فروش آنلاین محصولات سالم روستایی، مجموعه داشبورد در حوزه نرم افزار تحلیل داده‌های مدیریتی، مجموعه دانشیار در حوزه زیرساخت آموزش آنلاین، مجموعه کید بوک در حوزه کتاب کودکان و مجموعه دوسل با حوزه فعالیت موسیقی است.