افزایش شبکه انرژی‌های پاک در منطقه ۵ تهران

۵۰ کیلووات شبکه انرژی‌های پاک در منطقه ۵ تهران فعال است. رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه ۵ از اضافه شدن ۲۰ کیلووات دیگر به شبکه‌های انرژی پاک منطقه ۵ تا پایان سال خبر می‌دهد و می‌گوید: «خوشبختانه منطقه ۵ و به‌طورکلی غرب تهران پتانسیل بالایی برای بهره‌مندی از این نوع انرژی دارد. ۳۰ کیلووات […]

۵۰ کیلووات شبکه انرژی‌های پاک در منطقه ۵ تهران فعال است.

رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه ۵ از اضافه شدن ۲۰ کیلووات دیگر به شبکه‌های انرژی پاک منطقه ۵ تا پایان سال خبر می‌دهد و می‌گوید: «خوشبختانه منطقه ۵ و به‌طورکلی غرب تهران پتانسیل بالایی برای بهره‌مندی از این نوع انرژی دارد. ۳۰ کیلووات از نیروگاه خورشیدی پارک جنگلی کوهسار در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسیده است و طی سال‌های گذشته نیز ۲۰ کیلووات به شبکه انرژی‌های تجدید پذیر منطقه ۵ اضافه شده است. امسال هم سعی داریم ۲۰ کیلووات دیگر به این شبکه اضافه کنیم.»

ساناز فتحی در این‌ باره می‌افزاید: «با توجه به‌ ضرورت تأمین بخشی از انرژی مصرفی ساختمان‌های دولتی و اماکن عمومی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، افزایش این نیروگاه‌ها ضروری است. در حقیقت پنل‌های خورشیدی با محیط زیست سازگار است و با جایگزینی آن می‌توان از هدررفت سوخت و آب برای تولید برق و تخریب منابع جلوگیری کرد. پنل خورشیدی طول عمر بلندی دارد و در شرایط نگهداری مناسب تا ۲۵ سال و حتی بیشتر قابل‌ استفاده است.»

منبع خبر