افزایش نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۱

با تصویب تعیین نرخ پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۱ مبلغ عوارض آن در تهران در سال ۱۴۰۱، ۲۵ تا ۲۸ درصد افزایش یافت. در جریان جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک در شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که […]

با تصویب تعیین نرخ پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۱ مبلغ عوارض آن در تهران در سال ۱۴۰۱، ۲۵ تا ۲۸ درصد افزایش یافت.

در جریان جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک در شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که در ادامه این اصلاحیه با ۲۰ رأی به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور مجوز نصب و نظارت دوره‌ای بر دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی در شهر تهران نیز دستور بعدی جلسه امروز این شورا بود که این مورد نیز با پیشنهاداتی از اعضا به تصویب رسید.

تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای ۱۴۰۱ از دیگر دستور جلسه شورای شهر بود که در دستور کار اعضا قرار گفت.

مجتبی شفیعی معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در ارتباط با لایحه اشاره‌شده اظهار کرد: نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ تا ۲۸ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اعلام اینکه نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در نیم ساعت اول رایگان خواهد بود، گفت: در ادامه نیز تا دو ساعت اول نرخ عوارض از ۱۲۵۰ تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۶۰۰ تومان در سال ۱۴۰۱ خواهد رسید.

شفیعی اضافه کرد: در ادامه نیز در هر دو ساعت ۲هزار تومان نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای محاسبه خواهد شد.

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با انتقاد از افزایش نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال آینده گفت: ما چه خدماتی را اضافه کرده‌ایم و چه اتفاقی افتاده است که می‌خواهیم هزینه پارک حاشیه‌ای را اضافه بکنیم؟! اگر اتفاقی افتاده است معاون شهردار شما توضیح دهید.

وی با توجه به پیشنهاد افزایش نرخ ۳۰درصدی پارک حاشیه‌ای ادامه داد: باید در قبال این افزایش خدماتی ارائه بدهیم و اگر خدمات را ارائه می‌کنیم، معلوم شود.

سید احمد علوی دیگر عضو شورای شهر تهران با یادآوری اینکه قرار بود پارک حاشیه‌ای درآمد پایداری برای شهرداری باشد، گفت: متأسفانه این اتفاق نیفتاده است.

میثم مظفر دیگر عضو شورای شهر تهران نیز از معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران خواست در ارتباط با احداث پارکینگ در مناطق مختلف تهران اقدامات لازم صورت بگیرد و در ارتباط با این موضوع نهضت احداث پارکینگ در دستور کار معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران قرار بگیرد.

منبع خبر