المان بانوی ایثار در بوشهر رونمایی شد

شهرداران آنلاین/به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر : شهردار بندر بوشهر در آیین یاد شده گفت: آزادسازی خرمشهر که با اعلام تاریخی مجری رادیو و با عبارت “خرمشهر آزاد شد” اعلام شد یک رویدادی تاریخی برای ایرانیان و نمادی از رشادت‏‌های زنان و مردانی شجاع است. […]

شهرداران آنلاین/به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر : شهردار بندر بوشهر در آیین یاد شده گفت: آزادسازی خرمشهر که با اعلام تاریخی مجری رادیو و با عبارت “خرمشهر آزاد شد” اعلام شد یک رویدادی تاریخی برای ایرانیان و نمادی از رشادت‏‌های زنان و مردانی شجاع است.
 
حسین صالحیان افزود: اقدام‌‏های شهرداری بندر بوشهر در ارتباط با پروژه‌‏های فرهنگی در بحث بسیج و شهادت تنها معطوف به المان بانوی ایثار نبوده و این اقدام با بودجه پیش‌‏بینی شده برای سال ۱۴۰۰ با جدیت بیشتری تداوم پیدا می‏‌کند.
 
وی ادامه داد: المان بانوی ایثار با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و با همت و تلاش شهرداری منطقه یک بوشهر اجرایی شده است.
 
صالحیان افزود: این اقدام‌ها نوید بخش گام استوار شهرداری بوشهر در راستای ترویج فرهنگ بسیج و شهادت در جامعه است که با همکاری مجموعه سپاه و بسیج با جدیت تمام دنبال خواهد شد.
 
مدیر منطقه یک بوشهر نیز گفت: در ساخت المان بانوی ایثار اجرا بتن فنداسیون به میزان ۵.۵۷ مترمکعب و اجرا دیوار سفال به  مساحت ۹ مترمربع انجام شده است.
 
کرم ایزدپناه افزود: در شهرداری منطقه یک بوشهر اجرا پروژه‌های فرهنگی بویژه در حوزه دفاع مقدس به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار دارد.
 
فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر نیز گفت: سوم خردادماه به عنوان روز آزادسازی خرمشهر روز بزرگی در تاریخ دنیا و انقلاب اسلامی ایران است.
 
سردار علی رزمجو افزود: خرمشهر برای ایران یکی از نقاط استراتژیکی مهم بویژه در بخش‌‏های آفندی و پدافندی بود و دشمن نیز بخوبی می‏دانست خرمشهر اهمیت زیادی در شمال خلیج فارس برای تصرف خوزستان و الحاق آن به کشور عراق دارد.
 
وی ادامه داد: با این وجود رزمندگان شجاع و نترس ایران اسلامی با غرش برق آسا در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ آن را به آغوش وطن بازگرداندند که استان بوشهر نیز با تقدیم ۸۷ شهید نقش قابل توجهی در این عملیات مهم ایفا کرده است.
 
رزمجو با اشاره المان بانوی ایثار در ورودی شهر بوشهر اظهار داشت: این المان نمای ضد استکباری و ضداستعماری است و نشان از نقش و جایگاه ارزشمند بانوان این زمین در این عرصه دارد.
 
وی افزود: در دیدار مسئولان برگزاری کنگره شهدا استان بوشهر با رهبر معظم انقلاب تاکید ایشان بر تداوم فعالیت کنگره شهدا بود که احداث و نصب المان بانوی ایثار نیز در همین راستا صورت گرفته است.
 
رزمجو ادامه داد: در همین راستا از تلاش‌های بسیج جامعه زنان کشور، بسیج جامعه زنان سپاه امام صادق استان و همچنین شهرداری بندر بوشهر و شورای شهر بوشهر قدردانی می‌‏شود.
 
وی افزود:  زنان در انقلاب اسلامی جایگاه رفیع خود پیدا کردند و با صبر، استقامت و پرورش رزمندگانی شجاعی در پشتیبانی از جبهه‏‌های نبرد نقشی قابل توجه را ایفا کردند.