الگوی شهر همگرا در اصفهان پیاده می شود

شهردار اصفهان در دیدار با مدیر، معاونان و کارکنان شهرداری منطقه ۱۴، اظهار کرد: الگویی که برای اداره کردن شهر مدنظر داریم الگوی شهر همگرا است و به زودی نیز کارگروه های این موضوع توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان تشکیل می شود. 

الگوی شهر همگرا در اصفهان پیاده می شود

شهردار اصفهان در دیدار با مدیر، معاونان و کارکنان شهرداری منطقه ۱۴، اظهار کرد: الگویی که برای اداره کردن شهر مدنظر داریم الگوی شهر همگرا است و به زودی نیز کارگروه های این موضوع توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان تشکیل می شود. 

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده با بیان اینکه در الگوی شهر همگرا اصل اول همگرایی است، تصریح کرد: قدم اول در این راه همگرایی سازمانی است، تا سازمان یا منطقه ای در بین خود همگرایی، همدلی و همراهی ایجاد نکند هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی دهد.  

شهردار اصفهان ادامه داد: دومین گام پس از شکل گیری این همگرایی، “ایجاد همگرایی بین سازمانی” بین شهرداری و همه سازمان هایی است که می توانند در عمران یک منطقه نقش داشته باشند.

وی همگرایی بین شهرداری و مردم را یکی دیگر از اصول شهر همگرا ذکر کرد و افزود: باید تا جایی که می توانیم از مشارکت مردم در عمران منطقه استفاده کنیم. 

قاسم زاده با بیان اینکه در الگوی شهر همگرا مقیاس خدمت محله است، تاکید کرد: مردم به محض بیرون آمدن از خانه باید شهرداری را بفهمند و تغییر در شهر را احساس کنند، در کنار پروژه های شاخص منطقه ای باید فایل پروژه های محله محور را نیز تعریف کنیم. قرار است هر سال ۵۰ محله و در نهایت ۲۰۰ محله شهر اصفهان طی ۴ سال ارتقا پیدا کند. 

وی تاکید کرد: در این محلات لازم است معابر و جداره ها اصلاح، پنجره های شکسته جمع آوری، اتفاقات و رخدادهای فرهنگی اجتماعی اعم از احداث پارک، فرهنگسرا و … شکل گرفته و تعاملات اجتماعی پویا شود و تمام این موارد باید با مشارکت خود مردم و ظرفیت آنها و دستگاه های مختلف انجام شود.  

شهردار اصفهان گفت: امیدوارم منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در پیاده سازی شهر همگرا بتواند یکی از شهرداری های پیشتاز باشد زیرا استعداد و ظرفیت های این منطقه بسیار بالا است.

وی اضافه کرد: مردم مناطق کمتر برخوردار شهر اصفهان مردمانی به شدت سختکوش و قانع هستند که با کمترین خدمت قدرشناس هستند، لازم است از ظرفیت این مردم استفاده شود و به آنها اعتماد کنیم.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: از علاقمندی مردم باید استفاده کرد تا با کمک خود آنها شهر و محله هایشان آباد شود.    

وی با اشاره به انتصاب شهردار جدید منطقه ۱۴، افزود: آقای کریمی یکی از بهترین مدیرانی است که می شد برای منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان انتخاب کرد. امیدوارم با جهان بینی بسیار خوبی که این مدیر جوان دارد منطقه ۱۴ به زودی تبدیل به یکی از بهترین مناطق شهر اصفهان شود.

SAVE_20211030_161419.jpg

*تعریف ۳۹ پروژه شاخص و مهم منطقه ای در منطقه ۱۴

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند فعالیت های منطقه ۱۴، اظهار کرد: در حوزه منطقه ۱۴ دارای ظرفیت های بسیار خوبی هستیم، با وجود اینکه در فضای مدیریت شهری به گونه ای تلقی می شود که این منطقه نیاز به کمک های ویژه دارد که البته نیاز به این کمک ها نیز دارد اما این منطقه دارای ظرفیت های بسیار زیادی است که می طلبد با یک مداخله جزئی این مسائل و مشکلات حل شود.  

محمد مهدی کریمی با بیان اینکه از نظر وضعیت بودجه منطقه ۱۴ در رتبه نهم قرار دارد، تصریح کرد: بودجه منطقه ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و دارای ۲۵ میلیارد تومان نیز بودجه محرومیت زدایی است که البته این ۲۵میلیارد تومان هنوز به شهرداری منطقه تخصیص نیافته است.  

وی ادامه داد: منطقه ۱۴ دارای ۶ پروژه شاخص، ۵ پروژه مهم منطقه ای و ۲۸ پروژه منطقه ای است که جمعا ۳۹ پروژه را شامل می شود. نخستین پروژه شاخص منطقه قطعه یک حلقه چهارم حفاظتی، خیابان ۳۶ متری شامل خیابان های آسمان و تابان است که اتمام یافته است اما مشکل پروژه تملک ۶۵ هزار مترمربع به ارزش ۳۲ میلیارد تومان است، پروژه شاخص بعدی خیابان ۳۶ متری سودان است که اتمام یافته و پیشرفت واقعی آن ۱۰۰ درصد است. 

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: تملک پایانه و پارکینگ شمال شرق در دستور کار است، تقاطع غیرهمسطح خیابان آیت الله غفاری با هزینه ۹۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه های منطقه است که باید هر چه سریعتر کار احداث آن آغاز شود. 

وی خط انتقال پساب تصفیه خانه شمال شرقی شهر از میدان امید تا بزرگراه اردستانی را از دیگر پروژه های منطقه ذکر کرد و افزود: فضای سبز محله سودان نیز در حال تملک است و در مجموع نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش پروژه های شاخص منطقه است. 

کریمی با اشاره به پروژه های مهم منطقه، افزود: سالن رزمی امام خمینی در حال احداث است، تجهیز ایستگاه آتش نشانی خیابان آیت الله غفاری در دستور کار است، همچنین منبع آب خیابان آیت الله غفاری با پیشرفت ۲۵ درصدی، تملک مرکز مهارت افزایی بانوان در خیابان عاشق اصفهانی و فضای سبز حصه از دیگر پروژه های در دست اجرای منطقه است. 

وی در ادامه سرانه فضای سبز منطقه ۱۴ را پایین ترین میزان سرانه ذکر کرد و افزود: برای اجرای پروژه فضای سبز محله سودان، تملک سه هزار و ۵۰۰ مترمربع از عرصه املاک در طرح به ارزش ۷۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان یکی از مشکلات منطقه را تملک جهت ساماندهی بافت فرسوده محدوده طرح حرم حضرت زینب (س) و انتقال ساکنان آن به شمال شهرک امام حسین (ع) ذکر کرد و گفت: این موضوع باید در حوزه مشارکت های شهرداری تعریف شود.  

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد منطقه در حریم است، تاکید کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم با مداخله دستگاه های مرتبط حل می شود. 

کریمی با بیان اینکه محله حصه باید به عنوان یک محدوده آسیب زا مورد توجه قرار بگیرد، گفت: تشکیل اتاق های فکر و کارگروه های تخصصی برای رفع مشکلات کلان محله حصه با حضور مدیران و کارشناسان شهرداری اصفهان و سایر نهادهای اثرگذار در اداره شهر اصفهان، برنامه‌ ریزی برای اجرای پروژه‌ های فرهنگی و فضای سبز، تشکیل کارگروه ویژه برای تغییر مالکیت املاک حصه که شش دانگ آن وقفی است، فرهنگ‌ سازی از طرق مختلف از قبیل نصب پایه تابلوهای کمیته فرهنگ شهروندی، برگزاری کلاس و… از برنامه های رفع مشکل منطقه است که می تواند مورد توجه قرار گیرد. 

SAVE_20211030_161434.jpg

کد محتوا ۴۰۹۶۹

برچسب ها