امروزه خراسان یک مجموعه تفکر ادبی و فکری برای بسیاری از کشورهای منطقه است

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ بیژن نوباوه در مراسم افتتاحیه مرکز خراسان شناسی که با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری، فرماندار مشهد، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، رییس شورای شهر، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، رییس […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ بیژن نوباوه در مراسم افتتاحیه مرکز خراسان شناسی که با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری، فرماندار مشهد، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، رییس شورای شهر، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: اکثر برنامه هایی که در چند روز گذشته در آن حضور داشتیم مطالعاتی و پژوهشی بودند، ظرفیت خراسان بسیار زیاد است و هرچه از این نوع برنامه ها در آن اجرا شود کم است. از همه کسانی که در ایجاد مرکز خراسان شناسی نقش داشته اند کمال تشکر را داریم.
وی ادامه داد: آن چیزی که در هویت ایرانی وجود دارد، خراسان به عنوان یک تمدن جهانی است. امروزه خراسان یک مجموعه تفکر ادبی و فکری برای بسیاری از کشورهای منطقه است. اگر نگاهی به تاریخ اساطیری داشته باشیم متوجه این امر خواهیم شد.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از مهمترین آثار ادبیات علی الخصوص ادبیات اساطیری جهان در این منطقه رقم خورده و شاهنامه فردوسی قطعاً بیانگر این عظمت تاریخی است.