امضای تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت عمرانی وزارت کشور و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهر سازی

در راستای ارتقای کیفیت خدمات مشاوره ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، راهسازی و کنترل کیفیت حین اجرای پروژه های شهرداریها و دهیاریها ، دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی استانها؛ تفاهم نامه همکاری مشترکی بین معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهر سازی امضا شد. […]

در راستای ارتقای کیفیت خدمات مشاوره ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، راهسازی و کنترل کیفیت حین اجرای پروژه های شهرداریها و دهیاریها ، دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی استانها؛ تفاهم نامه همکاری مشترکی بین معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهر سازی امضا شد.

به گزارش سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در این خصوص گفت: این تفاهم نامه به منظور ایجاد بستر مناسب جهت هماهنگی و افزایش همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی، مشاوره ای، اطلاع رسانی، برگزاری کنفرانس ها، نشست های هم اندیشی و سخنرانی های علمی و … در سطح کشور می باشد.
وی افزود: اهداف تفاهم نامه شامل استفاده بهینه از ظرفیت های دوطرف به منظور ارتقاء کیفیت پروژه های عمرانی در کشور و ایجاد بستر مناسب در چهارچوب کلی همکاری های طرفین می باشد.
جمالی نژاد ادامه داد: به منظور تحقق مفاد این تفاهم نامه، استانداری ها، شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور از ظرفیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهر سازی در نظارت و کنترل پروژه های عمرانی در سطح استان ها و استفاده خواهند کرد و همچنین از ظرفیت های قانونی در اختیار استانداری ها، مراجع صدور پروانه ساختمانی و … مبنی بر استفاده حداکثری از توان، تخصص و ظرفیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهر سازی از جمله بر اساس اختیارات و مقررات مرتبط با نظام مهندسی و هیئت چهار نفره استان بهره گیری می شود.
وی در ادامه اظهار کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای تحقق مفاد تفاهم نامه اهتمام لازم را در خصوص بکارگیری نیروهای متخصص و تجهیزات بروز و مطابق آخرین استانداردهای ملی و بین المللی و در زمان مناسب به عمل می آورد و برگزاری دوره های آموزشی تحلیل اوراق آزمایشگاهی عملیات خاک و بتن و آسفالت ویژه مدیران و کارشناسان و تکنسین های فنی شهرداری ها به صورت جداگانه برگزار می شود.
شایان ذکر است این تفاهم نامه در حاشیه همایش ملی معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری ها که اول تیر در وزارت برگزار گردید، از سوی مهدی جمالی نژاد  معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و مجید کیان پور مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی امضا شد.

منبع خبر