انتخاب یکی از مناطق تهران به عنوان پایلوت طرح شهر بهره‌ور در پایتخت

به منظور اجرای طرح شهر بهره‌ور برنامه‌ریزی لازم جهت همکاری چند جانبه با حضور سازمان ملی بهره وری کشور، مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، شهرداری منطقه۱۴و دانشگاه علم و صنعت به عنوان مشاور علمی صورت گرفت و شناسایی عارضه‌ها و گلوگاه‌های هدر رفت منابع، چالش‌ها، الگوها، شاخصه‌ها، دستاوردهای کلیدی، اهداف، چشم اندازها و […]

به منظور اجرای طرح شهر بهره‌ور برنامه‌ریزی لازم جهت همکاری چند جانبه با حضور سازمان ملی بهره وری کشور، مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، شهرداری منطقه۱۴و دانشگاه علم و صنعت به عنوان مشاور علمی صورت گرفت و شناسایی عارضه‌ها و گلوگاه‌های هدر رفت منابع، چالش‌ها، الگوها، شاخصه‌ها، دستاوردهای کلیدی، اهداف، چشم اندازها و زمینه‌های قابل بهبود برای استراتژی‌های توسعه منابع و ظرفیت‌ها از موارد مورد تاکید در این جلسه بود.

میرسامان پیشوایی رئیس سازمان بهره وری کشور با بیان اینکه بهره‌وری شهری یکی از موضوعات مهم و با ارزش در مدیریت شهری و توسعه است، اظهار کرد: ما می‌خواهیم با نگرشی صحیح براساس علم، پژوهش و عمل اتفاق موثری در شهرداری بیفتد و مطابق استانداردها بتوانیم به طرحی موثر در افزایش بهره‌وری شهری دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است نگاه بهره‌وری در همه برنامه‌ها و اقدامات نهادینه شود افزود: حرکت داوطلبانه منطقه۱۴ در این راستا الگوی خوبی برای شهر تهران و تجربه موفقی برای ارائه آن در کشورهای آسیایی برای تحقق شهر بهره‌ور است.

در ادامه الفت پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران نیز به ضرورت برنامه مدون و مطالعه شده، نیازسنجی در طراحی، هوشمند سازی فرایندها و اجرای اصولی طرح بر طبق زمانبندی تاکید کرد و گفت: برای شناخت وضعیت موجود بایستی ضمن تشکیل کمیته بهره وری، انواع شاخص‌های کمی و کیفی مناسب در هر زمینه و در تمام سطوح مورد ارزیابی دقیقی قرار بگیرد.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه۱۴ نیز در این نشست مشترک گفت: آنچه مهم است بهره‌وری شهری به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، روانی و آرامشی شهروندان به حساب می‌آید و یکی از مهم‌ترین الزامات ارتقای بهره وری پایدار، شناسایی و بهسازی چالش‌ها، مسائل موثر و مرتبط با بهره وری در سازمان است. با اهتمام و نگرش دقیق مبتنی بر علم و درایت به مفهوم بهره‌وری و اجرای آن می‌توان گامی موثر در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده برداشت.

وی تاسی از آموزه‌های دینی و همدلی و تلاش مضاعف همه حوزه‌های شهری را در کنار بهره از ظرفیت‌های موجود، در نتیجه بخش بودن هوشمند سازی و اجرای شهر بهره ور مثمر ثمر برشمرد و از عزم جدی مدیریت شهری برای تحقق این اتفاق خوب در منطقه برای خدمت و رضایت بیشتر به شهروندان خبرداد.

منبع خبر