انتقاد رسانه ها به حل مشکلات شهری کمک میکند

شهرداران آنلاین/به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، جواد طالبی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای کرونا، ضمن قدردانی از حضور باشکوه و آگاهانه شهروندان ساروی در انتخابات ۱۴۰۰ انتخاب آیت‌الله پیشنمازی را به‌عنوان نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تبریک گفت و برای منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساری […]

شهرداران آنلاین/به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، جواد طالبی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای کرونا، ضمن قدردانی از حضور باشکوه و آگاهانه شهروندان ساروی در انتخابات ۱۴۰۰ انتخاب آیت‌الله پیشنمازی را به‌عنوان نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تبریک گفت و برای منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساری آرزوی موفقیت کرد.

 

وی بابیان اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران، نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه و عمران شهری ایفا می‌کنند، افزود: معتقدم کمک رسانه می‌تواند ما را در پیشرفت و بهبود کیفیت امور شهری و رضایت شهروندان به نقطه مطلوب برساند.

 

شهردار ساری با بیان اینکه رسانه‌ها همواره سهم بزرگی در تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته و بازوان توسعه و آبادانی شهر به شمار می‌روند، گفت: اصحاب رسانه می‌توانند مسائل و مشکلات را تذکر دهند و ما با جان‌ودل این مسائل و نقدها را می‌پذیریم.

 

وی یادآور شد: حال شهر و شهرداری خوب نبوده و نیست، همکاری و کمک مردم و رسانه به مجموعه شهرداری در ایجاد شهری پویا و شاداب غیرقابل‌انکار است؛ اصحاب رسانه می‌توانند نظرات و پیشنهاد‌ها را برای پیشبرد و بهبود مسائل شهری مطرح کنند.

 

طالبی افزود: اعتماد مردم ساری به مجموعه شهرداری تضعیف‌ شده، باید با کمک هم بتوانیم مشکلات شهری را رفع کنیم و مردم را با مدیریت شهری و شهرداری آشتی داده و اعتماد را برگردانیم.

 

وی یادآور شد: ساری در سال ۲۰۲۲ قرار است به پایتخت گردشگری کشورهای عضو «اکو» تبدیل شود بنابراین باید تلاش کنیم تا این شهر زمینه‌های لازم برای دست‌یابی به این میزبانی را فراهم آورد، تلاش کردیم کارهای عمرانی دارای پیوست فرهنگی گردشگری باشد.

 

طالبی ایجاد باغ گل ایرانی در پارک اکو، احداث جاده سلامت در پارک جنگلی سه کوه تپه، احداث پارک آموزش ترافیک در بوستان ملل، احداث چندین پروژه اصلاح هندسی و راه اندازی شهرداری بافت کهن را از اقدامات شهرداری برشمرد که باهدف توسعه گردشگری ایجادشده است.

 

وی به راه‌اندازی مجدد نیروگاه زباله ساری اشاره کرد و از ساخت سکوی انتقال موقت زباله با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ درصد خبر داد که در ماه‌های اخیر آغاز شده است.

 

طالبی احیای نوستالژی میدان ساعت را از دیگر برنامه‌های شهرداری ساری دانست و ادامه داد: برای قرار گرفتن در مسیر جدید نیاز به تغییر نگاه‌داریم؛ نگاهی نو که در سایه تعامل بین مدیریت شهری و شهروندان محقق می‌شود تا به شهری ایده آل و درخور شهروندان ساروی برسیم.

 

شهردار مرکز استان بابیان اینکه امروز ساری نیاز به تغییر دارد، تأکید کرد: برای ساخت شهری درخور شأن شهروندان تعامل و همراهی رسانه‌ها  با مجموعه مدیریت شهری ضروری است.

 

وی از راه‌اندازی معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق شهری در شهرداری ساری خبر داد و گفت: یکی از اهداف مهم شکل‌گیری این واحد ساماندهی نیروی انسانی بر اساس تخصص، تحصیل و تجربه است.

 

همچنین در این مراسم تعدادی از خبرنگاران منتخب جشنواره در اظهاراتشان برگزاری این مراسم را به فال نیک گرفته و آن را دروازه ورود رسانه به مجموعه شهرداری عنوان کردند که بیش از ۱۰ سال به روی رسانه‌ها بسته‌شده بود.

 

گفتنی است جشنواره رسانه کرونا با شعار «همدلی، امید، ایثار» سال قبل توسط شهرداری ساری برگزارشده بود که آیین اختتامیه آن به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد.

 

 مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای کرونا ظهر امروز در شهرداری ساری با حضور برگزیدگان جشنواره برگزار شد و ۲۱ اثر برگزیده و شایسته تقدیر  این جشنواره معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

 

این جشنواره پس از انتشار فراخوان رویداد رسانه‌ای کرونا شاهد استقبال گسترده اصحاب رسانه در استان بود و بیش از ۱۴۰ اثر با موضوع مطروحه در محورهای گزارش، یادداشت ، مصاحبه ، عکس خبری، تیتر به دبیرخانه ارسال شد.