انجام معاینات دوره‌ای رایگان کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۱۳ تهران

شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت : به همت اداره فضای سبز، معاینات ادواری سالانه کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۱۳ آغاز شده است. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه گفت: در حال حاضر یکی از رایج‌ترین انواع معاینات شغلی، معاینات دوره‌ای و سالانه است که در راستای پیشگیری […]

شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت : به همت اداره فضای سبز، معاینات ادواری سالانه کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۱۳ آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه گفت: در حال حاضر یکی از رایج‌ترین انواع معاینات شغلی، معاینات دوره‌ای و سالانه است که در راستای پیشگیری و شناسایی اولیه و زودهنگام شاغلان مشکوک به بیماری‌های ناشی از کار انجام می‌شود و با توجه به فعالیت شبانه‌روزی و بسیار خاص نیروهای کارگری فضای سبز در شهرداری، انجام این معاینات به صورت ویژه در دستور کار این معاونت قرار دارد.
وی افزود: در این طرح که با همکاری شرکت شهر سالم اجرا می‌شود، فرآیند انجام معاینات ادواری شامل پذیرش، تشکیل پرونده، آزمایش کامل خون، نوار قلب، اسپیرومتری و سنجش بینایی و شنوایی برای کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۱۳ به صورت کاملاً رایگان انجام و وضعیت سلامت آنها سنجش شود.
شهردارمنطقه ۱۳ تصریح کرد: انجام این آزمایشات، گام مؤثری در راستای غربالگری بیماری‌های ناشی از کار و حفظ و صیانت از سلامت نیروهای کارگری است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه زمان‌بندی هماهنگ شده با شرکت شهر سالم و با توجه به الزام رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا مقرر شده است، نیروهای کارگری شاغل در هر منطقه به صورت روزانه و با تعدادی مشخص، در مرکز درمانی شهرداری منطقه ۱۳ حضور پیدا کرده و سنجش سلامت شوند.

منبع خبر