اهمیت افزایش آگاهی دانش آموزان در برابر زلزله

سرپرست فرمانداری بندرعباس در حاشیه بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله از اهمیت افزایش آگاهی دانش آموزان در برابر زلزله خبر داد. به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندرعباس حبیب بهادری سرپرست فرمانداری بندرعباس در حاشیه بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله که هم زمان با سراسر کشور در […]

سرپرست فرمانداری بندرعباس در حاشیه بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله از اهمیت افزایش آگاهی دانش آموزان در برابر زلزله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندرعباس حبیب بهادری سرپرست فرمانداری بندرعباس در حاشیه بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله که هم زمان با سراسر کشور در مدرسه دخترانه زمزم برگزار شد، گفت:با توجه به زلزله خیز بودن شهرستان بندرعباس ،اهمیت افزایش آگاهی دانش آموزان در برابر زلزله امری مهم و ضروری است .

وی با اشاره به اهمیت مانور زلزله و ایمنی در مدارس بیان کرد: انجام مانور زلزله و ایمنی یکی از راه های کاهش تلفات به هنگام وقوع زلزله است لذا در راستای افزایش سطح آگاهی دانش آموزان به دنبال برگزاری مداوم این مانور ها در مدارس هستیم.

بهادری تصریح کرد: چنانچه برنامه ریزی در راستای افزایش سطح آگاهـی و دانش این قشــر عمیق تر باشـد بازتاب آن در سطح جامعه ملموس تر خواهد بود.

سرپرست فرمانداری بندرعباس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان در برخی از کتب درسی با مبانی مقابلــه با زلزله و ایمنــی در برابـر آن به صورت تئــوری آشنا می شوند، ضروری است راهکارهای عملی مقابله با زلزله را هم فرا گیرند.

حبیب بهادری در پایان با اشاره به این موضوع که حسن اجرای مانور نقش مهمی در ایجاد آمادگی لازم در جهت انجام عکس العمل سریع در برابر زلزله دارد ادامه داد: یکی از اهداف این مانـور برانگیختـن حس کنجکاوی در بین دانش آموزان بود تا بتوانند به موقع و در شرایط بحرانی از خود در مقابل زلزله محافظت کنند.