اهم عملکرد آموزش کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور در سال ۱۴۰۰ تشریح شد

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اهم عملکرد آموزش کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال ۱۴۰۰ را تشریح و به نظارت بر ۲۷۱۹ دوره آموزشی برای کارکنان شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه و ۵۳۲ دوره برای کارکنان دهیاری‌ها اشاره نمود. به گزارش روابط عمومی سازمان […]

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اهم عملکرد آموزش کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال ۱۴۰۰ را تشریح و به نظارت بر ۲۷۱۹ دوره آموزشی برای کارکنان شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه و ۵۳۲ دوره برای کارکنان دهیاری‌ها اشاره نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور اسمعیل زیارتی نصرآبادی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اهمیت توانمندسازی و ارتقای دانش، بینش و نگرش کارکنان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور و با عنایت به وظیفه ذاتی این مرکز در راهبری، برنامه‌ریزی، نیازسنجی، ارزیابی و پایش برنامه‌های آموزشی کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور طی سال ۱۴۰۰  و با توجه به شرایط ناشی از کرونا با رویکرد نوین آموزشی، اقدام به نظارت، تهیه و تدوین و اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی برای خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی کشور نمود.
وی ادامه داد: در سالی که گذشت، در حوزه آموزش‌های حضوری با برگزاری ۵ کارگروه ملی راهبری آموزش و توانمندسازی، اقدام به بررسی، نظارت بر ۲۷۱۹ دوره آموزشی برای ۱۴۱ هزار و ۷۲۲ نفر از کارکنان شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه و ۵۳۲ دوره برای ۹۴ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان دهیاری‌ها نمودیم.
وی اضافه کرد: در حوزه آموزش مجازی که حجم زیادی از آموزش‌های متمرکز و ملی را شامل می‌شود در قالب پویش ملی شنبه‌های آموزشی، ۶۰ ثانیههای آموزشی، سامانه مجازی سام شهر و… آموزش‌های متنوعی برنامه‌ریزی و اجرا گردید. به طوریکه تعداد ۳۱۶ محتوای فشرده، از طریق پویش ملی شنبه‌های آموزشی، شنبه هر هفته و بدون وقفه برای جامعه هدف ارسال شد.
زیارتی همچنین عنوان نمود: از طریق سامانه آموزش مجازی سام شهر۲۰ دوره آموزشی برای ۴۱۳۵ نفر برگزار و همچنین ۵ آزمون از پویش‌های ملی شنبه‌های آموزشی از طریق این سامانه اجرا گردید.
وی افزود: از دیگر اقدامات مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی در راستای توسعه آموزش‌های مجازی، می‌توان به “۶۰ ثانیه‌های آموزشی” اشاره کرد که ت۸۴ ویدئو۶۰ ثانیه‌ای با موضوعات تخصصی مدیریت شهری و روستایی در سال گذشته تهیه و از طریق بسترهای مجازی در دسترس جامعه هدف قرار گرفت.
زیارتی نصرآبادی همچنین بیان نمود: با توجه برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ضمن تهیه و تدوین طرح آموزش همگام شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ۱۲ محتوای ویدئویی ویژه منتخبین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تهیه و در دسترس اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین ۲۰ محتوای ویدئویی سیاست‌های کلی توسعه روستایی در  قالب پنج حوزه ­ اقتصادی- فرهنگی اجتماعی- کالبدی- فضایی، محیطی و اقلیمی، نهادی و سیاسی در استودیو شهرو روستا ضبط و  در دسترس کارکنان  منتخب دهیاری‌های کشور قرار گرفت.
وی در ادامه، ضمن اشاره به نشر کتب و نشریات تخصصی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال گذشته، به تهیه و تدوین ۲۰ عنوان کتاب تحت عنوان “کتاب سبز ۱۴۰۰ – راهنمای عمل شهرداری‌ها و شوراها” اشاره نمود و تاکید کرد که این کتب در آستانه فعالیت دوره جدیدی شوراها و شهرداری‌ها می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع آموزشی آنها مورد استفاده باشد که غالبا نیز به موضوعات تخصصی مورد نیاز و با زبانی ساده نگارش شده است.
زیارتی همچنین یادآور شد: علاوه بر اقدامات فوق در سال ۱۴۰۰ تهیه، تدوین و بازنگری ۷ شیوه‌نامه و دستورالعمل آموزشی و تدوین کتاب دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های آموزشی، بازنگری نظام جامع آموزش کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، انعقاد ۴ تفام‌نامه آموزشی، تشکیل ۵ کارگروه همایش‌ها و نمایشگاه‌ها و بررسی ۴۵ همایش و نمایشگاه ملی و استانی، ضبط ۱۷ عنوان دوره تخصصی در استودیو شهر و روستا، تقدیر از استان‌های برتر در حوزه آموزش شهری و روستایی، صدور گواهی‌نامه‌های دیپلم مهارت کاردانش آتش نشانی، نیازسنجی و پایش برنامه‌های آموزشی استانها، تهیه و تدوین ۲۵۰ عنوان جدید آموزشی و اختصاص کد دوره و… از دیگر اقدامات مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی در حوزه آموزش بوده است.
رئیس مرکز مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی در پایان ضمن تاکید بر تداوم آموزش­های حضوری و غیر حضوری در سال ۱۴۰۱، بیان نمود؛ در سال جاری نیز با همکاری و همیاری دفاتر تخصصی سازمان و استانداری‌ها، اقدام به اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی برای کارکنان شهرداریها و دهیاری‌ها خواهیم نمود.

منبع خبر