اولویت مدیریت شهری مشهد در سال جدید اجرای پروژه‌های عمرانی است

معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اشاره به اینکه ۷۶۳ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی مناطق شهرداری در سال گذشته در نظر گرفته شده، گفت: اولویت مدیریت شهری در سال جدید اجرای پروژه‌های عمرانی با استفاده از ظرفیت سازمان عمران است. سید خلیل منبتی‌ دیروز، ۶ فروردین، همزمان با اولین روز […]

معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اشاره به اینکه ۷۶۳ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی مناطق شهرداری در سال گذشته در نظر گرفته شده، گفت: اولویت مدیریت شهری در سال جدید اجرای پروژه‌های عمرانی با استفاده از ظرفیت سازمان عمران است.

سید خلیل منبتی‌ دیروز، ۶ فروردین، همزمان با اولین روز کاری با حضور در مناطق سه، چهار، پنج، ۶، هفت و هشت شهرداری مشهد اظهار کرد: اولویت مدیریت شهری مشهد در سال جدید در حوزه عمرانی استفاده از ظرفیت سازمان عمران است اما این به معنای آن نیست که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نشود بلکه از سایر پیمانکاران نیز در جای خود استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: با تقویت دفاتر فنی شهرداری‌های مناطق باید در تهیه طرح‌ها نقش اصلی را ایفا کرده و البته کسب نظرات مدیران هر منطقه در خصوص شرایط اجتماعی محلاتی که در آن پروژه تعریف می‌شود، امری ضروری است.

منبتی تصریح کرد: مدیریت شهری در این دوره دنبال اتمام پروژه‌های تعریف شده تا پایان دوره است و سعی دارد هیچ پروژه‌ای به دوره آینده مدیریت شهری منتقل نشود.

وی با تاکید بر استفاده از تکنولوژی‌های نوین و استفاده از تایل‌های بتنی به جای آسفالت در معابر ۱۲ متری یا کمتر از آن گفت: بسیاری از مواقع می‌توان به جای آسفالت از سایر محصولات استفاده کرد تا ضمن اهمیت دادن به زیبایی شهر در حوزه تعمیر و نگهداری نیز مشکلات کمتری داشته باشیم.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردای مشهد ادامه داد: در کنار اجرای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس باید بر گره‌گشایی از مشکلات مردم با اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس نیز توجه شود.

منبتی در حاشیه این بازدیدها در خصوص پروژه‌های عمرانی مناطق در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه داد: حدود ۷۶۳ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی مناطق در سال ۱۴۰۰ هزینه شده که شاهد ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها و ۷۳ درصد جذب اعتبار از سوی آن بوده‌ایم. سعی بر آن است فرایند جذب اعتبار این پروژه‌ها تا اردیبهشت سال جدید به ۱۰۰ درصد برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد وی تاکید کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ را واقعی‌تر از بودجه سال ۱۴۰۰ درنظر گرفته‌ایم؛ لذا بودجه سال جدید بر اساس درآمدهای پیش‌بینی شده واقعی بنا و پروژه‌ها بر این مبنا تعریف شده است.

منبع خبر