اولین شعبه صلح یاری ویژه مدیریت شهری در بندرعباس افتتاح شد

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: در پی تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص لزوم تشکیل شورای حل اختلاف ویژه امور مدیریت شهری، اولین شعبه صلح یاری شورای حل اختلاف ویژه شهرداری بندرعباس افتتاح و راه اندازی شد. مجتبی قهرمانی روز جمعه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: شعبه صلح یاری ویژه […]

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: در پی تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص لزوم تشکیل شورای حل اختلاف ویژه امور مدیریت شهری، اولین شعبه صلح یاری شورای حل اختلاف ویژه شهرداری بندرعباس افتتاح و راه اندازی شد.

مجتبی قهرمانی روز جمعه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: شعبه صلح یاری ویژه مدیریت شهری بندرعباس با توجه به مواد ۸ و ۱۱ قانون شورای حل اختلاف و مفاد ماده ۲ این قانون راه اندازی شده که طبق آن قانونگذار این اختیار را داده است که شعب تخصصی در موضوعات مختلف تشکیل گردد و متخصصین، معتمدین و اهل خبره با مشارکت در راستای حل و فصل اختلافات و گسترش فرهنگ صلح و سازش، ایفای نقش نمایند.

وی ضمن تقدیر از همکاری شهرداری بندرعباس در این خصوص، تصریح کرد: راه اندازی این شعبه صلح یاری با هدف تسریع در حل و فصل مشکلات مردم در حوزه های مختلف مرتبط با شهرداری و امور مدیریت شهری همچون ساخت و ساز و پروانه های ساختمانی و پیشبرد برنامه‌های‌ اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی‌ و سایر امور رفاهی با مشارکت شهروندان صورت گرفته است.

قهرمانی همچنین، کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی و گسترش فرهنگ صلح و سازش در میان تمامی اقشار جامعه را از دیگر اهداف راه اندازی شعبه صلح یاری ویژه مدیریت شهری در بندرعباس عنوان نمود.

این مقام قضایی با بیان اینکه برخی پرونده های تشکیل شده در حوزه مسائل مرتبط با مدیریت شهری یا فاقد ماهیت قضایی بوده و یا از پیچیدگی قضایی کمتری برخوردار است، یادآور شد: نه تنها ضرورتی برای طرح این موضوعات در محاکم قضایی وجود ندارد بلکه هزینه و وقت مردم را نیز تلف می کنند که از این رو تشکیل شعب تخصصی، نقش مهمی در کاهش مسائل مبتلابه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: در صدد هستیم در شعبه صلح یاری ویژه مدیریت شهری بندرعباس از وجود اعضایی استفاده کنیم که از تخصص و تجربه کافی در موضوعات مرتبط برخوردار باشند تا در کوتاهترین زمان ممکن با شناخت کافی به حل و فصل پرونده‌های این حوزه کمک کنند.

منبع خبر