ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری به بحران تبدیل شده است

شهردار قروه گفت: یکی از چالش هاس اصلی شهرداری قروه که متاسفانه به بحران تبدیل شده، بحث درآمد پایدار برای شهرداری است. خسرو عزتی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه در بحث زیباسازی شهری کمیته زیباسازی سیما و منظر شهرداری فعال شده است، اظهار کرد: شهرداری قروه قصد دارد بحث زیباسازی […]

شهردار قروه گفت: یکی از چالش هاس اصلی شهرداری قروه که متاسفانه به بحران تبدیل شده، بحث درآمد پایدار برای شهرداری است.

خسرو عزتی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه در بحث زیباسازی شهری کمیته زیباسازی سیما و منظر شهرداری فعال شده است، اظهار کرد: شهرداری قروه قصد دارد بحث زیباسازی شهری را به صورت عملی پیگیری کرده و جلسات این کمیته را به صورت مکرر برگزار کند و در کوتاه مدت از نتایج آن در حوزه زیباسازی شهری بهره ببرد.

وی از برنامه ریزی های لازم برای ایجاد و انتقال آب آشامیدنی و گاز شهری و همچنین برق به سراب کوثر خبر داد، و افزود: شهرداری در خصوص توسعه زیرساخت ها در حوزه سلامت و بهداشت و زیباسازی شهری یک سری برنامه‌ها دارد، با توجه به اینکه شهر قروه در کلیدر شرق به غرب استان کردستان قرار دارد، می طلبد که شهری زیبا و نمادی از اصالت و فرهنگ در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی در سطح شهر ایجاد کند، به طوری که با ورود مسافر شرق به استان بتوانیم معرف اصالت و فرهنگ شهر و استان باشیم.

شهردار قروه، با بیان اینکه اصلاح معابر ورودی شهری از اولویت های شهرداری است عنوان کرد: یکی از اهداف کوتاه مدت ما ایجاد تغییر در میدان شهید مدنی است، که در کوتاه مدت تغییرات مناسب و متناسب با فرهنگ شهر را در محل اجرا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در میدان شهدا در کوتاه ترین مدت برنامه های فرهنگی با استفاده از سازه را مد نظر قرار داده ایم و در بلند مدت نیز برنامه‌هایی را در بسترهای آینده شهر در نظر داریم.

عزتی عنوان کرد: برنامه بلند مدت شهرداری قروه مربوط به اجرای فاز دو مطالعاتی سراب کوثر است؛ بحث سراب در حوزه شهر بسیار برای شهرداری حائز اهمیت است.

وی یکی از مباحث مهم دیگر شهرداری قروه را نور شبانه شهری ذکر کرد و گفت: تاکنون در این زمینه کاری انجام نشده است؛ نور شبانه خیابان‌های سید جمال و شریعتی حتماً در برنامه های شهرداری قرار دارد.

شهردار قروه، ساماندهی آرامستان شهر قروه را از برنامه های بلند مدت شهرداری در حوزه عمرانی ذکر کرد و افزود: پروژه یافتن جایگاه مناسب و خریداری آرامستان در دستور کار این شهرداری قرار دارد.

به گفته وی یکی از دغدغه های شهر قروه بازیافت زباله های بیمارستانی است؛ برای زباله های بیمارستانی متاسفانه مشکل جایگاه پیمان وجود دارد، با توجه به تصمیماتی که در حوزه شورای تامین استان گرفته شده است این موضوع به صورت علمی و فنی مدیریت می شود و حتما جایگاه قبلی را ترانژه و ایزوله خواهیم کرد.

عزتی، بیان کرد: زباله های بیمارستانی بخشی از زباله های روزانه است که تحت پیگیری و مسئولیت شهرداری، این زباله ها در خود بیمارستان توسط دستگاه های مخصوص بی خطر می شوند و سپس تحویل شهرداری داده می شود؛ ما در آینده همانند سایر شهرها فضایی مجزا برای این زباله ها در نظر خواهیم گرفت و بی خطرسازی و آهک ریزی و جداسازی در جایگاه قانونی شهرداری را در برنامه های آتی مورد نظر است.

شهردار قروه در پاسخ به همکاری با سایر ادارات گفت: شهرداری قروه مدیریت شهری را تنها مختص به خود نمی داند و اعتقاد دارند که مدیریت شهری به تمام دستگاه‌های اداری شهری اختصاص دارد؛ شهرداری با تمام ادارات تعامل های لازم را دارد برای نمونه یکی از چاه های آب فضای سبز را که بخش اعظمی از آب شرب شهر را تامین می کند به صورت رایگان در اختیار اداره آب و فاضلاب قرار داده ایم تا بتوانیم بحث کمبود آب شهروندان را تا حدودی جبران کنیم (خدمات پسماند را به بیمارستان ها می دهیم در مانور ها و طرح های هلال احمر نهایت کمک را خواهیم کرد).

وی افزود: اولویت‌های شهرداری قروه در حال حاضر بحث ساماندهی ورودی و خروجی شهر، بحث تکمیل فاز دو سراب کوثر و بحث مدیریت پسماندی است؛ اکنون یکی از چالش هایی که متاسفانه به بحران تبدیل شده، بحث درآمد پایدار برای شهرداری است، متاسفانه تنها درآمد شهرداری از طریق جذب سرمایه گذار با همکاری شورای شهر است که باید بتوان با تداوم این همکاری، کارهای بزرگی را برای درآمد پایدار و مستمر شهر انجام داد.

عزتی اضافه کرد: پروژه های زیادی در سطح شهر به صورت نیمه کاره وجود دارد، که از جمله می توان به پروژه بلوار خیابان شریعتی، حد فاصل ترمینال همدان به سمت میدان شهدا، تعریض ورودی ناحیه منفصل شهر قلعه و تکمیل کشتارگاه اشاره کرده که باید با سرمایه گذاری و قرار دادن آن ها در یودجه سال اتی آن ها را تعیین تکلیف کرد و به اتمام رساند.

 شهردار قروه میزان بدهی این نهاد را یک و نیم تا ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: درآمد شهرداری قروه از صدور پروانه ساختمانی است.

وی در خصوص برنامه شهرداری برای فصول مطالباتی دولتی، بیان کرد: واحد شهر سازی و شهرداری قروه طی یک ماه آتی تمامی ساختمان ها و مستقلات ادارات دولتی را برداشت می کنند، که این مهم می تواند منبع درآمد خوبی برای شهرداری است.

عزتی با اشاره به بحث ساماندهی دست فروش ها عنوان کرد: با توجه به مشکلات عدیده این قشر به لحاظ اقتصادی، شهرداری یک فضای ۲۰۰۰ متری برای دست فروشان ها در نظر گرفته است، لذا از کسبه درخواست می شود در راستای احترام به شهروندان نسبت به عدم سد معابر توسط مغازه داران و اصناف خود اقدام کنند، در غیر این صورت شهرداری با این عزیزان از نظر قانونی برخورد خواهد کرد.

وی در کلام آخر گفت: شهر خوب را شهروندان خوب و شهر زیبا را شهروندان خوش فکر می سازند. کسانی که به بهداشت و نظافت و زیبایی اعتقاد دارند، شهر خوبی خواهند ساخت، از این تریبون از مردم تقاضا دارم که با ما همکاری کنند. با پرداخت به موقع عوارض، شهر را برای آبادانی و آبادسازی بیشتر یاری کنند و همکاری لازم را داشته باشند، زباله های خود را سر ساعت مقرر بیرون بگذارند و در نظافت و پاکیزگی شهر کوشا باشند.

عزتی با بیان اینکه شهروند هم حق شهروندی دارد و شهرداری هم در قبال شهروند حقی دارد خاطرنشان کرد: به طور قطع باید شهروند وظیفه شهروندی خود را اعطا کند، تردد در معابر شهری، پرداخت عوارض شهری و پرداخت حقوقات شهری یک دین است.

منبع خبر