بارش های دو شب اخیر بدون حادثه سپری شد

اعلام بارندگی برای شهر اصفهان در هفته جاری سبب شد تا شهرداری اصفهان در همه بخش های پشتیبانی و عملیاتی آمادگی کامل خود برای مقابله با حوادث احتمالی را تقویت کند که با اقداماتی مانند آزمایش کانال های آب های سطحی و تجهیز مناطق ۱۵ گانه به ماشین آلات مربوطه، دو شب بارانی اصفهان بدون حادثه سپری شد.

بارش های دو شب اخیر بدون حادثه سپری شد

اعلام بارندگی برای شهر اصفهان در هفته جاری سبب شد تا شهرداری اصفهان در همه بخش های پشتیبانی و عملیاتی آمادگی کامل خود برای مقابله با حوادث احتمالی را تقویت کند که با اقداماتی مانند آزمایش کانال های آب های سطحی و تجهیز مناطق ۱۵ گانه به ماشین آلات مربوطه، دو شب بارانی اصفهان بدون حادثه سپری شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، بخش های پشتیبانی، خدماتی و اطلاع رسانی شهرداری اصفهان در روزهای گذشته که خبرهایی مبنی بر بارندگی در شهر اصفهان منتشر شده است، در حالت آماده باش قرار دارد تا در صورت تداوم بارندگی ها، کمترین زحمت برای شهروندان ایجاد شود.

در همین خصوص، مهدی بقایی، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان  اظهار کرد: برای آمادگی مقابله با حوادث احتمالی، آزمایش، عیب‌یابی و تکمیل تجهیزات فنی از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان انجام شده است.

*نیروهای عملیاتی مجهز به دستگاه های خدماتی

وی با بیان اینکه در حال حاضر، حدود ۹۰ دستگاه پمپ کف کش، ۷۰ دستگاه پمپ روبین، ۳۵ دستگاه موتور برق، ۳۰ دستگاه لجن کش و ۲۵ دستگاه خودمکش در اختیار اکیپ ‌های عملیاتی قرار دارد، گفت: به دنبال اعلام سازمان هواشناسی و مکاتبات انجام گرفته در خصوص احتمال بارش برف و باران، برودت هوا و یخ بستن معابر همه نیروهای واکنش سریع در مناطق مختلف شهر مستقر شده و با بهره‌گیری از تجهیزات فنی، برای پاکسازی سریع معابر و استمرار عبور و مرور شهروندان و وسایل نقلیه، اقدام خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان، معاونان خدمات شهری در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان، در اقدامی جهادی همه مناطق و محل‌های مستعد برای بروز آب‌گرفتگی را به دقت مشخص کرده‌اند تا در صورت بروز چنین حادثه‌ای، مطابق با نقشه از پیش مشخص شده، اقدام سریع و مهندسی شده انجام دهند، تصریح کرد: باز بودن همه ورودی ‌ها و کانال ‌های هدایت آب‌های سطحی، آزمایش و مورد تأیید قرار گرفته است.

*تمهید یک هزار و ۳۰۰ تن شن و نمک برای رفع یخ زدگی احتمالی

وی گفت: مناطق ۱۵ گانه شهری از تعداد ۷۰ دستگاه خاور روباز، ۴۰ دستگاه نیسان، ۱۵ دستگاه تراکتور، ۱۵ دستگاه تانکر آب‌رسان و بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن شن و نمک برای پاشیده شدن در معابر و رفع یخ زدگی استفاده می کنند. با این تجهیزات ۴۵۰ نفر نیروی اجرایی در هر شیفت کاری خدمت خواهند کرد.

بقایی اظهار کرد: همچنین در معابر و مناطق مختلف شهر اصفهان ۱۵۰ باکس و ۵۳۰ نقطه برای استقرار کیسه‌ های شن و نمک پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در هر منطقه شهری اصفهان ۵ اکیپ و در مجموع ۷۵ اکیپ عملیاتی، آماده خدمت رسانی به شهروندان در روزهای بارانی هستند.

*پیشگیری از بروز آبگرفتگی معابر با انجام ۲۳۰ عملیات شهری

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به بارش های دو روز پیش در شهر اصفهان و عملیات اکیپ های شهرداری اظهار کرد: در این دو روز اکیپ ‌های عملیاتی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در مناطق ۱۵ گانه شهر بیش از ۲۳۰ عملیات شهری را برای پیشگیری از وقوع آبگرفتگی انجام داده و عبور و مرور در معابر شهری را تسهیل کردند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اقداماتی که برای آزمایش کانال های هدایت آب های سطحی و ورودی ها از سوی شهرداری انجام شد، بارش های این روزها موجب هیچ گونه آبگرفتگی نشد.

*تیم ‌های مدیریت بحران اصفهان در آماده باش هستند

ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این مورد با اشاره به اینکه تیم ‌های مدیریت بحران در مناطق مختلف شهر در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و در صورت نیاز آماده خدمات هستند، اظهار کرد: تاکنون مورد خاصی در ارتباط با بارندگی نداشتیم.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی مانند همیشه در آماده باش کامل بودند که خوشبختانه شب گذشته با وجود بارش شدید باران حادثه و بحران قابل توجهی در شهر نداشتیم که این امر در نتیجه اقدامات شهرداری و تمهیداتی است که از قبل اندیشیده شده بود و این بارش ‌ها با حداقل حوادث پایان یافت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: از شهروندان درخواست می‌شود طی ماه‌های پیش رو و به خصوص هنگام بارش شدید باران نکات ایمنی را رعایت کنند و در صورت مشاهده آب‌گرفتی معابر یا منازل می‌توانند موضوع را از طریق تماس تلفنی به سامانه اطلاع مردمی ۱۳۷ اطلاع دهند.

*شهروندان مشکلات را با ۱۳۷ در میان بگذارند

همچنین معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در اطلاعیه اعلام کرد:

از رانندگان محترم درخواست می‌شود در زمان بارندگی‌ها، به لغزنده بودن مسیر، توجه کافی داشته و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

در صورت بارش برف و باران و لغزندگی بزرگراه‌ها، شهروندان می‌توانند در صورت نیاز، از مخازن شن و کیسه‌های نمک مستقر شده توسط شهرداری اصفهان برای کاهش لغزندگی معابر استفاده کنند.

شهروندان محترم در صورت مشاهده آب‌گرفتی معابر یا منازل می‌توانند موضوع را از طریق تماس تلفنی به سامانه اطلاع مردمی ۱۳۷ اطلاع دهند.

لازم است، شهروندان محترم در زمان بارش نزولات جوی به لغزندگی معابر شهری توجه کامل داشته و از ترددهای غیر ضروری به ویژه در ساعات پایانی شب و ابتدای صبح، پرهیز کنند.

در صورت انباشته شدن آب در معابر و کوچه‌ها، از باز کردن خودسرانه دریچه‌های فاضلاب که منجر به برگشت فاضلاب به درون منازل می‌شود، جدا خودداری کرده و حل مشکل را به اکیپ‌های فنی شهرداری واگذار کنند.

کد محتوا ۴۱۵۲۰

برچسب ها