بازدید وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از مناطق سیلزده استان کهگیلویه و بویراحمد

در پی بارش های سنگین و شدید استان کهگیلویه و بویراحمد که منجر به سیل و آب گرفتگی و بروز خساراتی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا و شهر یاسوج، گچساران، کهگیلویه و چرام شد، دکتر وحیدی وزیر کشور به همراه مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، محمد حسن نامی […]

در پی بارش های سنگین و شدید استان کهگیلویه و بویراحمد که منجر به سیل و آب گرفتگی و بروز خساراتی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا و شهر یاسوج، گچساران، کهگیلویه و چرام شد، دکتر وحیدی وزیر کشور به همراه مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و میکائیل راسخی معاون هماهنگی استان‌ها، پنجشنبه ۱۳ مرداد برای بررسی خسارت های سیل به این استان سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، وزیر کشور و ملاونان وی و مسیولان استانی در جریان این سفر با حضور در مناطق سیل زده طسوج چرام، که به بخشی از شالیزارها و باغات روستاهای این منطقه به دلیل بارش‌های سیل آسای اخیر آسیب هایی وارد شد، از نزدیک مسائل و مشکلات ساکنان را رسیدگی کرده و پای درد دل انان نشستند و دستورات لازم برای رفع مشکلات صادر شد.
همچنین از مناطق سیل زده سخت گذر نیز بازدید هوایی صورت گرفت و مسوولان استانی گزارش هایی از میزان خسارات  اخرین وضعیت منطقه بیان کردند.
وزیر کشور همچنین در جریان بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد با تماس تلفنی با وزرای نیرو، جهاد کشاورزی دستور رفع مشکل سیل زدگان این استان را صادر کرد.
احمد وحیدی پنجشنبه شب در نشست ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات .پاسخ به بحران در یاسوج نیز شرکت کرد و اظهار داشت: بارش‌های سیل آسا در این استان موجب قطعی راه ۳۴ روستا شده که باید تا روز شنبه آینده بازگشایی شوند.
وی ادامه داد: حوزه راهداری استان به ۱۰ دستگاه لودر و بولدوزر برای بازگشایی این راه‌ها نیاز دارد که نیازمندی های استان احصا و به ما ارائه شود ضمن اینکه در صورت نیاز از استان‌های همجوار این ماشین آلات ارسال شود.
وزیر کشور با اشاره به مشکل قطع آب شرب مردم و نیاز استان به ۴۰ کیلومتر لوله و ۱۰ تانکر آبرسان در تماس تلفنی با وزیر نیرو خواستار رسیدگی شد.
وحیدی بیان کرد: تا زمانی که مشکل آب شرب مناطق آسیب دیده در سیل رفع شود هلال احمر بسته های آب در اختیار مردم قرار دهد.
وی در خصوص خسارت به احشام، تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جبران خسارت دامداران را بر عهده داشته باشد.
وی همچنین در تماس تلفنی با وزیر جهاد کشاورزی خسارت های سیل در این بخش را تشریح و خواستار همکاری وزارتخانه شد.
وزیر کشور همچنین در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد وزیر کشور با اشاره به بررسی های میدانی که از مناطق خسارت دیده از سیل هفته اخیر در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد داشته، تاکید کرد: باید کمک های فوری به آسیب دیدگان در اولویت برنامه کاری دستگاهها قرار گیرد.
وحیدی  با بیان اینکه آنچه را که در بارندگی ها و سیلاب های اخیر پیش آمده باید در ۲ سطح کوتاه مدت و بلند مدت پیگیری و رسیدگی کرد  اظهارداشت : در کوتاه مدت باید به براورد غرامت‌ها و خسارتها پرداخته شود و در این راه همراهی مسئولان لازم است اما بعضی از مسائل را هم باید در بلندمدت مدنظر قرار داد و اندیشید  که برای نمونه  چگونه می توان در آینده با بکار گیری راهکارهای پیشگیرانه جلوی آبگرفتگی‌ها راه بگیریم که شاهد این میزان خسارت نباشیم .
وی ضمن قدردانی از همه کسانی که در راه کمک به سیل زدگان طی یکهفته اخیر  پای کار بوده‌اندتصریح کرد: همین که در استان کهگیلویه و بویراحمد برغم شرایط ویژه  جغرافیایی ئ سخت گذر بودن تلفات جانی نداشته ایم  نشان می دهد که  کارهای خوبی انجام شده و بیانگر کار و تلاش شبانه روزی بوده است.
وزیر کشور بااشاره به خسارتهای هنگفتی که به مزارع پرورش ماهی استان وارد آمده و  تعداد زیادی ماهی از بین رفته افزود: باید در اسرع وقت به صاحبان این مزارع پرورش ماهی کمک کرد و در این بخش نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به کمک خواهد آمد.
وی همچنین اضافه کرد : در برخی جاها  هم در حوزه کشاورزی نیاز به تسهیلات بانکی و گاها استمهال وجود دارد که باید همه به یاری مردم آمده و نگذاریم بیش از این بهره برداران این بخش زبان بینند.
وحیدی  با بیان اینکه باید مرکز فرماندهی در هر منطقه‌ای کار خود را انجام دهد گفت: باید مردم بدانند که مسئولان به فکر تک تک آنها هستند همچنین باید بحران ها و تهدیدهایی که وجود دارد را به فرصت تبدیل کرد.

منبع خبر