بازگشت مشاغل با بهسازی بازار کهنه قم/ سقف بازارها نیازمند ترمیم است

شهرداران آنلاین/احمد ترکمن در حاشیه مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بهسازی محورهای فرهنگی و تاریخی شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز اظهار داشت: اینکه بازاریان و شهروندان ساکن در بافت تاریخی به‌صورت خودجوش اقدام به توزیع شیرینی کرده و با گل به استقبال مسئولان می‌آیند، این نشان از رضایت آنان از اجرای این […]

شهرداران آنلاین/احمد ترکمن در حاشیه مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بهسازی محورهای فرهنگی و تاریخی شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز اظهار داشت: اینکه بازاریان و شهروندان ساکن در بافت تاریخی به‌صورت خودجوش اقدام به توزیع شیرینی کرده و با گل به استقبال مسئولان می‌آیند، این نشان از رضایت آنان از اجرای این طرح‌های بهسازی است.
وی به کف سازی بازار کهنه به‌عنوان یکی از طرح‌های انجام‌شده در راستای بهسازی محورهای فرهنگی و تاریخی قم اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بسیاری از مشاغل به این بازار برگشته‌اند و بر این باوریم هرچه در راستای بازآفرینی و بازسازی هزینه کنیم سرمایه اجتماعی ۱۰ برابر می‌شود.
مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه در چند سال گذشته اقدامات خوبی در راستای بازآفرینی شهری و اجرای طرح‌های بهسازی در بافت تاریخی و فرهنگی قم صورت گرفته است، افزود: با کف سازی در بازار کهنه مغازه‌ها رونق گرفته و مشکل انشعابات آب و گاز بیشتر مغازه‌ها حل‌شده است.
ترکمن خاطرنشان کرد: کف سازی در بازار به‌تنهایی فایده نداشته و باید مسئولان متولی میراث فرهنگی برای سقف این بازار که در حال ریزش است اقدام جدی کرده و نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر با تأمین زیرساخت‌های صورت گرفته ازجمله نصب شیرهای آتش‌نشانی و همچنین ایجاد پارکینگ که در دست انجام است روزبه‌روز شاهد بازگشت اصناف به بازار قدیم هستیم. اگر همچنان بازسازی و نوسازی این بازار در برنامه قرار گیرد پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ شغل در این بازار مشغول به کار شوند.