بایدو،همراه مادر و کودک

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، یکی از گروه های سنی که دوچرخه سواری برای آنان به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده و سالم محسوب می شود، کودکان هستند. پارک مادر وکودک یکی از پروژه های مهم این دوره از مدیریت شهری است که با نگاه رفع نیاز های مادران و فرزندان در […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، یکی از گروه های سنی که دوچرخه سواری برای آنان به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده و سالم محسوب می شود، کودکان هستند.

پارک مادر وکودک یکی از پروژه های مهم این دوره از مدیریت شهری است که با نگاه رفع نیاز های مادران و فرزندان در خیابان امامت مشهد در آستانه بهره برداری است. این پارک شامل زمین بازی لوازم بازی کودکان و مسیر ویژه دوچرخه سواری است.

از گذشته تاکنون یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری ایجاد بستر مناسب دوچرخه سواری مادران به همراه فرزندانشان در محیطی با امنیت روحی و روانی و امنیت فیزیکی بوده است که شهرداری مشهد نیز با ایجاد پارک مختص مادر و کودک به این نیاز جامعه لبیک گفته و وظیفه اجتماعی خود را در راستای ارتقا سلامت جامعه انجام داده است.

ازین رو دوچرخه ها ی اشتراکی بایدو خود را خارج از موضوع ندیده و در ابتکاری حضور خود را در این پارک اعلام کرده است.

در این خصوص محمد مهدی اسدی مدیر عامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد اظهار کرد: متاسفانه در گذشته شاهد عدم وجود مکان مناسب برای خانواده ها برای دوچرخه سواری در کمال آرامش و امنیت بوده ایم که این مساله نیز در بین مادران و فرزاندان خردسال به وفور دیده می شد، به همین دلیل شهرداری مشهد نیز در راستای اهداف ارتقا سلامت فکری و جسمی جامعه نسبت به ایجاد پارک مختص به مادران و کودکان اقدام کرده که سهم مهم دوچرخه سواری آن نیز بر عهده بایدو قرار گرفت.

وی ادامه داد: بایدو نیز با همین هدف همانند همیشه وارد عمل شده و با ایجاد بستر مناسب، تعداد ۳۰دستگاه دوچرخه در سایز های مختلف ویژه کودکان جای گذاری کرده و تعداد ۳۰ دستگاه دوچرخه جدید بایدو نیز در این پارک ویژه مادران نیز در نظر گرفته شده است.

به طور کلی باید گفت ایجاد فضاهای مختلف برای انجام ورزش های متعدد از جمله دوچرخه سواری در شهر یک نیاز مهم بشمار می آید از این رو تیم مدیریت شهری در دوره پنجم خود موفق به احداث ۱۸۰ کلیومتر مسیر دوچرخه شده است.

این مسیرهای دوچرخه در سطح شهر و بوستان های آن این اطمینان را به والدین می دهند که فرزندشان محیط امنی را برای دوچرخه سواری انتخاب کنند.