با برنامه ریزی های انجام شده آینده خوبی برای اهواز در حوزه حمل و نقل پیش بینی می کنیم

همایش گرامیداشت روز حمل و نقل با شعار اهواز ایمن و هوشمند به میزبانی شهرداری اهواز در سالن اجتماعات گیت بوستان برگزار شد . رضا امینی شهردار اهواز در این همایش با تسلیت ایام فاطمیه عنوان داشت: در مدیریت شهری همکاری خوبی بین بخش های مختلف برقرار شده است و برنامه ریزی های انجام شده […]

همایش گرامیداشت روز حمل و نقل با شعار اهواز ایمن و هوشمند به میزبانی شهرداری اهواز در سالن اجتماعات گیت بوستان برگزار شد .
رضا امینی شهردار اهواز در این همایش با تسلیت ایام فاطمیه عنوان داشت: در مدیریت شهری همکاری خوبی بین بخش های مختلف برقرار شده است و برنامه ریزی های انجام شده آینده خوبی را برای اهواز نوید می دهد و امید داریم تا رضایت شهروندان را در پی داشته باشد.
امینی بیان کرد : اقداماتی که طی ماه های گذشته در حال پیگیری است کارهای زیرساختی و طرح های نیمه تمامی که از سالهای گذشته باقی مانده است مانند تقاطع غیر همسطح دانشگاه شهید چمران است و در میدان شهید بندر در حوزه حمل و نقل شهری در حال پیگیری است.
شهردار اهواز افزود: سه پل شهر اهواز نیاز به تعریض دارند که می توان به پل دغاغله و پل لشکر اشاره کرد.
وی ادامه داد: احداث رم پل های کارون نیز دیگر برنامه ما است که باید تکمیل شود و از این پل ها سه تا در اولویت قرار گرفته است.
امینی با اشاره به وضعیت روشنایی سطح شهر گفت : با همکاری شهرداری و توزیع برق ، ۱۲۵۰ پایه برق توسط شهرداری تهیه گردید که با همکاری اداره برق تجهیز خواهند شد که به لحاظ زیبایی و روشنایی سطح شهر را تقویت خواهد کرد.
شهرداری اهواز افزود : در خصوص توسعه شبکه معابر نیز توسعه معابر همه بزرگراه ها در حال بررسی و انجام است.
امینی با بیان اینکه در بخش هوشمند سازی شهر اهواز نیازمند تقویت می باشد گفت : نصب دوربین های ثبت تخلف و وقایع در حال گسترش می باشند و ظرفیت ها در این عرصه حداقل دو برابر خواهد شد..
وی گفت : لذا هرچه در این زمینه کار شود تا زمانی که قوانین رعایت نشود تاثیری نخواهد داشت. متاسفانه آمار تصادفات در اهواز و خوزستان خوب نیست لذا در این زمینه باید از لحاظ فرهنگی فعالیت هایی صورت بگیرد . ما باید به سمتی برویم که مردم خصوصاً جوانان همراهی بیشتری در این زمینه داشته باشند .
وی با اشاره به سامانه های مختلف در حوزه شهرداری و حمل و نقل گفت: با همکاری سازمان فاوا چندین نرم افزار در این زمینه ساخته شده است و در دسترس مردم قرار خواهند گرفت.
امینی بیان کرد : نیاز است به پارکینگ های سطح شهر بیشتر رسیدگی شود و امید داریم تا همکاری بخش خصوصی این مقدار را افزایش بدهیم .
شهردار اهواز با بیان اینکه احداث قطار شهری اهواز همزمان با قطار شهری تبریز ، شیراز و اصفهان شروع شد گفت : در این شهرها خط اول را راه اندازی کرده اند اما خط یک شهرداری اهواز همچنان ۲۰ – ۳۰ درصد رشد داشته است.مسدود بودن حساب های شهرداری و مسائل حقوقی یکی از دلایل این اتفاق بوده است اما طی جلسه ای که هفته گذشته برگزار شد و با موافقت هایی که دریافت گردید پیش بینی ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احداث قطار شهرداری در نظر گرفته شد.
امینی افزود : در حوزه حمل و نقل عمومی ۱۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری شده که ۱۸ دستگاه وارد شده است و ۲۹ دستگاه از ایران خودرو دیزل برای شهر اهواز آماده گردیده و قول ۷۱ دستگاه دیگر نیز وزارت کشور به اهواز داده است . همچنین ایستگاه های اتوبوسرانی در حال نوسازی و توسعه می باشند.
شهردار اهواز بیان کرد: در خصوص ناوگان تاکسیرانی مقرر گردیده حدود ۲۰۰۰ دستگاه به اهواز اختصاص یابد و امیدداریم با مشارکت رانندگان عزیز بتوانیم ناوگان تاکسیرانی را نیز نوسازی نماییم..
امینی با بیان اینکه ۱۰۵۰ میلیارد تومان از عوارض آلایندگی به اهواز اختصاص یافته است گفت: در خصوص عوارض آلایندگی شورای اسلامی شهر ۱۸ پروژه را در اولویت اجرا قرار داد یم که برای مجموعه پل های غیر هم سطح دانشگاه چمران ال ۴۰۰ به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ، آسفالت ۳۰۰ میلیارد، محرومیت زدایی ۳۰۰ میلیارد و ۵۰ میلیارد هم برای فضای سبز اختصاص می یابد و البته سایر اعتبارات شهرداری نیز به آن افزوده می گردد.

منبع خبر