بجنورد، نیازمند مرکز کنترل ترافیک و نظارت هوشمند/ شهردار بجنورد: پیگیر ایجاد مرکز کنترل ترافیک هستیم

هفتاد و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد امروز برگزار شد و موضوعات مختلفی در آن مورد بررسی، تبادل نظر و رأی گیری قرار گرفت. سید محسن موسوی عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه علنی به دستگاه های مختلف از جمله ادارات کل زیرمجموعه استانداری، شهرداری و سایر دستگاه هایی که با […]

هفتاد و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد امروز برگزار شد و موضوعات مختلفی در آن مورد بررسی، تبادل نظر و رأی گیری قرار گرفت.

سید محسن موسوی عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه علنی به دستگاه های مختلف از جمله ادارات کل زیرمجموعه استانداری، شهرداری و سایر دستگاه هایی که با حوزه نظارت هوشمند مرتبط هستند، انتقاد کرد و گفت: بجنورد به عنوان مرکز خراسان شمالی از نظارت هوشمند بی بهره است؛ وجود این امکان در حوادث اخیر که پیش آمد بیشتر احساس شد.

وی افزود: این موضوع دست‌کم طی ۴ دوره شورای شهر ردیف بودجه دارد اما از آنجایی که اقدامی جمعی به حساب می آید و مجموعه هایی همانند شهرداری، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، پلیس، دستگاه های خدمات رسان، سازمان های امدادی، آتش نشانی و… باید درکنار هم این اقدام را انجام دهند، هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز کنترل با ابعاد نظارت بر بحران ها، ترافیک و… ظرفیت زیست پذیری شهری را افزایش می دهد تا صرفا نیاز به نظارت میدانی و خیابانی نباشد.

موسوی تصریح کرد: این موضوع بالاخره باید به سرانجام برسد چراکه یک الزام حیاتی بوده و فواید چند جانبه دارد.

دیگر عضو شورای شهر نیز در این خصوص اظهار کرد: این خلاء در بجنورد احساس می شود و می طلبد که برای انجام آن، اقدامی اساسی صورت گیرد.

یوسف مغروری افزود: مدتی قبل بازدیدی از مرکز کنترل و نظارت شهرداری تهران داشتیم که اگر چنین مرکزی در بجنورد راه اندازی شود، اثرات مثبت بسیاری دارد.

شهردار بجنورد نیز در این خصوص اظهار کرد: راه اندازی مرکزی همانند تهران با آن همه تجهیزات، بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که قاعدتا از عهده شهر خارج است.

جواد حمیدی افزود: در حد توان و نیاز مرکز استان نیز، درحال پیگیری مرکز کنترل ترافیک هستیم که از محل سفر ریاست جمهوری، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که البته هنوز تخصیص های آن ابلاغ نشده است.

منبع خبر