برخورد با کسبه و شهروندانی که اقدام به نصب تابلو به درختان می‌کنند

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری فریدونشهر گفت: در صورتی که برخی از شهروندان و کسبه از درختان شهر برای نصب تابلو و ابزارهای تبلیغاتی استفاده کنند با آن‌ها مطابق قانون برخورد خواهد شد

به گزارش بلدیه آنلاین، علی مومنی اظهار کرد: اقدام برخی از کسبه و صاحبان مشاغل شهر فریدونشهر درباره نصب تابلو‌ها و ابزار‌های تبلیغاتی روی درختان تخلف محسوب می‌شود و شهرداری موظف به برخورد قانونی با متخلفان است .

وی افزود: هزینه‌های فراوان کاشت و نگهداری نهال از یک طرف و فصل کوتاه رشد و نمو درختان در شهر فریدونشهر به لحاظ وضعیت اقلیمی و ضرورت حفظ و نگهداری از این میراث با ارزش ما را بر آن می‌دارد تا همگان برای حفظ و حراست از درختان و فضای سبز بکوشیم.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری فریدونشهر تصریح کرد: در صورتی که برخی از شهروندان و کسبه از درختان شهر برای نصب تابلو و ابزارهای تبلیغاتی استفاده کنند با آن‌ها مطابق قانون برخورد خواهد شد و چنانچه به درخت و نهال غرص شده آسیب رسانده شود از طریق کمیسیون ماده ۷ و دستگاه قضایی اقدام به جریمه و جبران خسارت معمول خواهد شد.

وی اضافه کرد: نصب تابلو‌های تبلیغاتی تجاری روی درختان، علاوه بر ایجاد آسیب‌های جبران‌ناپذیر بر پیکره فضای سبز شهری، ناهنجاری بصری در سیما و منظر معابر شهر را به همراه دارد.

مومنی با تأکید بر اینکه فضای سبز شهری از مهم‌ترین سرمایه‌های عمومی شهر است، گفت: مراقبت و نگهداری از این سرمایه ارزشمند نیازمند مشارکت عموم شهروندان است.

وی با اشاره به افزایش تبلیغات غیرمجاز روی تنه درختان سطح شهر، خاطرنشان کرد: فرآیند لازم برای جلوگیری از بروز تخلف و برخورد قانونی با متخلفان، با همکاری واحد پارک‌ها و فضای سبز و واحد زیباسازی شهرداری برنامه‌ریزی شده است که به زودی اجرایی خواهد شد.