بررسی تدابیر لازم برای برگزاری چهارشنبه سوری ایمن در منطقه ۱۹ تهران

آخرین نشست فصلی مدیریت بحران منطقه ۱۹ در سال ۱۴۰۰ با محوریت بررسی تدابیر پیشگیرانه برای اجرای ایمن مراسم چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) برگزار شد. به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست که مدیر دفتر شهردار منطقه، دبیر ستاد مدیریت بحران، شهرداران نواحی و نمایندگان نهادهای خدمات […]

آخرین نشست فصلی مدیریت بحران منطقه ۱۹ در سال ۱۴۰۰ با محوریت بررسی تدابیر پیشگیرانه برای اجرای ایمن مراسم چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست که مدیر دفتر شهردار منطقه، دبیر ستاد مدیریت بحران، شهرداران نواحی و نمایندگان نهادهای خدمات رسان این منطقه حضور داشتند، مهدی هدایت شهردار منطقه با اشاره به واکسیناسیون جمع زیادی از شهروندان علیه کرونا و آرامتر شدن شرایط نسبت به دو سال گذشته، خواستار آماده باش کامل عوامل اجرایی برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی مراسم چهارشنبه آخر سال شد.
او همچنین بر اجرای تدابیر ویژه برای ناحیه سه این منطقه به دلیل وضعیت خاص و وسعت آن، تأکید و با توجه به نبود بیمارستان در این منطقه و دشواری دسترسی به مراکز درمانی بزرگ از همکاران اورژانس درخواست کرد که آمادگی بیشتری برای خدمات رسانی به این منطقه داشته باشند.
تخلیه کامل مخازن زباله و جمع آوری مخازن پلاستیکی با نظارت مستمر شهرداران نواحی در این خصوص، شناسایی نقاط حادثه خیز و جمع آوری مواد و ادوات قابل اشتعال از این نقاط، آبیاری فضای سبز هنگام غروب برای جلوگیری از آتش افروزی، پر کردن تانکرهای آب و واترجت های مستقر در نواحی و گشت زنی و آماده باش کامل عوامل ۱۳۷، معبربان و شهربان، نیروی انتظامی، آتش نشانی، اورژانس و سایر دستگاه های خدمات رسان از ظهر سه شنبه از دیگر موارد اشاره شده در این نشست بود.
در این نشست، اعضای حاضر از جمله نمایندگان آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی، کلانتری و … در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای برگزاری ایمن مراسم چهارشنبه سوری صحبت کردند که در همین راستا سامانه فرماندهی حادثه (ics) در پایگاه ویژه مدیریت بحران با حضور نمایندگان عمومی و تخصصی این پایگاه به منظور انجام هماهنگی و مدیریت بهینه برای جلوگیری از بروز حوادث عصر روز سه شنبه تشکیل می شود.

منبع خبر