برنامه‌ریزی شهرداری قم برای تکمیل بوستان ۱۰۰۰ هکتاری

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه تاکنون بخش بسیار مهمی از درختکاری بوستان چندمنظوره هزار هکتاری به پایان رسیده است، گفت: فاز به فاز این بوستان در حال تکمیل شدن است. عباس حلوایی زاده با اشاره به وضعیت احداث بوستان فرا منطقه‌ای و هزار هکتاری قم، اظهار داشت: بوستان هزار هکتاری قم […]

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه تاکنون بخش بسیار مهمی از درختکاری بوستان چندمنظوره هزار هکتاری به پایان رسیده است، گفت: فاز به فاز این بوستان در حال تکمیل شدن است.

عباس حلوایی زاده با اشاره به وضعیت احداث بوستان فرا منطقه‌ای و هزار هکتاری قم، اظهار داشت: بوستان هزار هکتاری قم شامل بوستان کوثر، باغ‌موزه دفاع مقدس، بوستان خضر نبی(ع)، باغ گیاه‌شناسی، بوستان کوهسار، بوستان یادمان شهدا، بخش جنوبی کوه دوبرادران و غیره که گستره آن در ۴۰۰ هزار مترمربع از میدان مفید تا نزدیکی مسجد مقدس جمکران را در بر می‌گیرد.

به گفته وی، تکمیل این طرح‌های شاخص حوزه گردشگری و فضای سبز و برخورداری از جاذبه‌های گردشگری مانند زیپ لاین، دریاچه مصنوعی، باغ ایرانی و غیره تأثیر مستقیمی در افزایش ماندگاری گردشگران ورودی به قم نیز خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: به خاطر داشتن اقلیم پست و بلندی این محدوده، پل طبیعت، تله سیژ و تله‌کابین نیز برای آن پیش‌بینی‌شده است که می‌تواند در جذب گردشگران نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکنون بخش بسیار مهمی از درختکاری این پارک چندمنظوره به پایان رسیده و برای آبیاری آن نیز تصفیه‌خانه ۳۰ لیتر در ثانیه پساب برای آب فضای سبز در نظر گرفته‌شده است.

منبع خبر