برگزاری ارزشیابی شهرداری های استان اصفهان در بهمن ماه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و رئیس هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان گفت: جلسات شورای سازمان همیاری که با حضور شهرداران استان برگزار می شود فرصت مناسبی برای نگاه به گذشته و بر اساس آن برنامه ریزی برای آینده است. به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور ” بلدیه آنلاین” مهران زینلیان با […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و رئیس هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان گفت: جلسات شورای سازمان همیاری که با حضور شهرداران استان برگزار می شود فرصت مناسبی برای نگاه به گذشته و بر اساس آن برنامه ریزی برای آینده است.

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور ” بلدیه آنلاین” مهران زینلیان با بیان این که محورهای اساسی استان اصفهان حول محور گردشگری و شرکت های دانش بنیان تنظیم شده و سهم خدمات در بخش درآمد های استان اصفهان در حدود ۷۰ درصد، صنعت ۲۵ درصد و کشاورزی ۵ درصد است، افزود: در بخش خدمات شهرداران هم می توانند نقش موثری ایفا کنند و خواسته ای که همیشه از شهرداران داشته ایم حول همین محورها بوده است تا در زمینه توسعه پایدار بتوانیم برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

وی گفت: موضوع ارزشیابی را امسال در دستور کار خود قرار دادیم و به صورت غیر رسمی به شهرداران ابلاغ شد تا به عنوان پیش ارزشیابی و به نوعی هدایت گری برای شهرداران باشد و ارزشیابی اصلی در بهمن ماه برگزار می شود.

زینلیان با بیان این که این ارزشیابی شامل ۷۶ شاخص حول ۸ محور است ادامه داد: به این صورت شهرداران می دانند شاخص ها کدام است و اگر هنوز در زمینه ای برنامه ریزی نکرده اند آن را فعال و تقویت می کنند.

معاون استاندار ادامه داد: نتایج این ارزشیابی ارتباط مستقیمی با تصمیمات و برنامه های دفتر شهری خواهد داشت لذا از تمامی شهرداران درخواست داریم موضوع ارزشیابی را جدی بگیرند.

رئیس هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان با بیان این که شهرها باید در حوزه های مختلف از جمله گردشگری وارد شوند و آن را جدی بگیرند گفت: قبلا تورهای گردشگری داخلی و خارجی به صورت محدود برگزار می شد اما بر این باورم که داشته های خود ما در کشور و در استان به لحاظ مدیریت شهری، زیرساخت ها، نظافت و غیره واقعا قابل توجه است و به حمدالله برخی شهرها خوب کار کرده اند اگرچه راه بسیاری در پیش داریم.

زینلیان افزود: جلسات سازمان همیاری شهرداری ها را می توانیم در شهرهای مختلف استان برگزار کنیم و معتقدم ظرفیت های استانی زیادی داریم که اگر به آن ها توجه شود درس آموخته های بسیاری برای یکدیگر دارد.