برگزاری همایش یک روزه نماز سلامت معنوی

به گزارش بلدیه آنلاین ،همایش یک روزه «نماز سلامت معنوی» در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز باحضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان شهید محمدی برگزار شد. همایش یک روزه «نماز سلامت معنوی» در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز باحضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، معاونین درمان و فرهنگی و دانشجویی، […]

به گزارش بلدیه آنلاین ،همایش یک روزه «نماز سلامت معنوی» در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز باحضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان شهید محمدی برگزار شد.
همایش یک روزه «نماز سلامت معنوی» در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز باحضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، معاونین درمان و فرهنگی و دانشجویی، معاون آموزشی، مدیر درمان تامین اجتماعی دانشگاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری هرمزگان، مدیر ستاد اقامه نماز استان و جمعی از اساتید و دانشجویان، امروز، دوشنبه ۴دی‌ماه، از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر در سالن فارابی مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس (بیمارستان شهید محمدی) ویژه کارکنان نظام سلامت برگزار شد.
دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در این همایش گفت: این برنامه یکی از بهترین برنامه‌هایی است که درحال انجام است. نماز و سلامت معنوی از مسائل مهمی است که شاید در جامعه امروز ما کمتر به آن توجه می‌شود.
وی افزود: واقعیت این است که اعتقاد به مبدا و معاد به انسان امید و انگیزه می‌دهد. نبود این اعتقاد باعث می‌شود که انسان احساس پوچی کند و دچار یاس و افسردگی شود که به دنبال آن به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی دچار می‌شود.
دکتر جاودان اظهار کرد: اگر مروری بر زندگی بزرگترها و قدیمی‌ترهایمان داشته باشیم می‌بینیم که آن‌ها به واسطه اینکه اعتقادات قوی‌تری داشتند، به بیماری‌های جسمی، روحی و روانی کمتری را دچار می‌شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: بررسی‌هایی که محققان در زمینه سلامت روان انجام داده‌اند نشان می‌دهد که در همه سنین حتی سالمندی داشتن اعتقاد به خدا موجب افزایش امید به زندگی و کیفیت زندگی می‌شود.
وی افزود: وقتی کسی دچار بیماری می‌شود اگر از نظر اعتقادی قوی‌تر باشد، شرایط راحت‌تری را خواهد داشت و درد و رنج ناشی از بیماری را راحت‌تر تحمل خواهد کرد.